زندگی نامه سارا بهمنیار/کاراته کار پر افتخار
زندگی نامه سارا بهمنیار/کاراته کار پر افتخار
سارا بهمنیار متولد 1 فروردین 1378 در آستانه اشرفیه ، کاراته کار تیم ملی است. دانشجوی رشته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد لاهیجان می باشد که اولین طلای جهانی خود را در 15 سالگی گرفت و تبحر لازم در هر دو سبک «کاتا» و «کمیته» را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سارا بهمنیار، کاراته کار تیم ملی بانوان ایران در فروردین ۱۳۷۸ در شهر آستانه اشرفیه متولد شد.او دارای قد ۱۶۳سانتی متر و دانشجوی رشته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد لاهیجان می باشد. به گفته خودش بجز خانوادش و دختر خاله اش که مربی پایه هستند، خواهرش نیز کاراته کار و مربی است و هم اکنون در بخش کاتا تمرین می کند.

سارا بهمنیار، کاراته را زمانی آغاز کرد که تنها ۳ سال داشت. او در سال ۱۳۸۱ در کنار خواهرش شروع به فعالیت این ورزش کرد. در سن ۴ سالگی  زیر نظر مادرش  و استاد فاطمه قاسمی این ورزش را به طور حرفه ای دنبال کرد،او ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

سارا بهمنیار در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۲۱ در استانبول ترکیه، با پیروزی در برابر نماینده اوکراین توانست خودش را یک قدم به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نزدیک کند. او در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در لیسبون پرتغال، که آخرین شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ به شمار می رفت، با راهیابی به دیدار رده بندی، موفق شد، دومین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ کاراته ایران را در بخش زنان را برای خود قطعی کند.

افتخارات و مدال ها

● طلای مسابقات مالزی – ۲۰۱۴

● برنز مسابقات اندونزی – ۲۰۱۵

● نقره مسابقات اسپانیا – ۲۰۱۷

● نقره مسابقات قزاقستان – ۲۰۱۷

● برنز مسابقات اسپانیا – ۲۰۱۸

● نقره مسابقات اتریش – ۲۰۱۹

● طلای مسابقات توکیو – ۲۰۱۹

● طلای مسابقات مسکو – ۲۰۱۹

● برنز لیگ جهانی دوبی – ۲۰۲۰ 

● برنز لیگ جهانی استانبول – ۲۰۲۱ 

Views: 26