زندگی نامه ریما رامین فر/عکس خانوادگی
زندگی نامه ریما رامین فر/عکس خانوادگی
ریما رامین‌فر زاده ۱۳۴۹ در تهران، دارای کارشناسی ارشد در کارگردانی تئاتر می‌باشد. رامین‌فر کار در تئاتر را در سال ۱۳۷۶ با نمایش «شب بخیر مادر» آغاز نمود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ریما رامین فر در سال ۱۳۴۹ در شهر تهران چشم به جهان گشود و دوران کودکی و نوجوانی خود را نیز در همان شهر پشت سرگذاشت. وی در سال ۱۳۶۷ موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته گرافیک شد و یک سال بعد به قصد ادامه تحصیل و مهاجرت راهی کشور آلمان شد. پس از سه سال حضور در کشور آلمان تصمیم می‌گیرد که به ایران برگردد و در همان زمان نیز در کنکور دانشگاه آزاد اسلامی شرکت می‌کند و موفق می‌شود در سال ۱۳۷۱ در رشته نمایش وارد دانشگاه شود.

پدرش کارخانه دار است .ابوالحسن رامین فر بنیان گذار شرکت آرملات متولد روستایی در ۸۴ کیلومتری اصفهان است.

اولین نمایشنامه که نوشت نمایشنامه پس تا فردا بود که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را گرفت البته در این نمایشنامه خودش هم بازی می کرد. در سال ۸۰ در یک دقیقه سکوت بازی کرد و جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را گرفت و در نمایش زمزمه مردگان هم جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را کسب کرد.

او در سریال بدون شرح نویسنده بود و در سریال من یک مستاجرم در کنار همسرش به بازیگری پرداخت. همچنین در قسمتهایی از مجموعه کمربندها را ببندیم هم بازی کرد.

ریما رامین فر از سال ۱۳۷۱ در رشته تئاتر وارد دانشگاه شد. اولین کار حرفه ای اش نمایش شب به خیر مادر نوشته مارشا نورمن و به کارگردانی حامد محمدطاهر بود که در سال ۷۵ در تئاتر شهر به روی صحنه آمد. و از همان سال به بعد به صورت پیاپی یا در تئاتر بازی کرد یا کارگردانی کرد یا نمایشنامه نویسی. از جمله کارهایش از زمستان، ۶۶ رقص کاغذ پاره ها، پس تا فردا، دل سگ، یک دقیقه سکوت، همان همیشگی و زمزمه مردگان را می توان نام برد.

عاملی که باعث جلوه و درخشش کار رامین فر شد حضور وی در جلو دوربین سیروس مقدم و همکاری با عوامل سریال پایتخت است. هم بازی شدن وی با محسن تنابنده بسیار در ذهن ها ماندگار شد.

او با امیر جعفری در سال ۸۲ در فیلم نان ، عشق و موتور ۱۰۰۰ آشنا شد و سپس بعد از مدتی باهم نامزد شدند تا اینکه بعد از ۸ سال با یکدیگر ازدواج کردند، این زوج صاحب یک پسر بنام آیین متولد ۱۳۸۶ می باشند.

Views: 15