زندگی نامه روزبه چشمی/دوران مصدومیت و درخشش در جام جهانی
زندگی نامه روزبه چشمی/دوران مصدومیت و درخشش در جام جهانی
روزبه چشمی متولد دوم مردادماه سال 1372 اهل تهران و بازیکن فوتبال ایرانی است. او که در جام جهانی 2022 تبدیل به یک بازیکن خاطره ساز و تاریخ ساز شده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،روزبه چشمی بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان متولد ۲ مرداد ۱۳۷۲ در شهر تهران است او یک خواهر بزرگتر از خود دارد و بردارش نیز فوت کرده است. اما اصالت او به روستای چشام از توابع شهرستان داورزن سبزوار در خراسان رضوی باز می گردد. روزبه چشمی در پست‌های دفاع آخر و هافبک دفاعی برای تیم ملی فوتبال کشورمان بازی می کند. 

روزبه چشمی از ۱۰ سالگی فوتبال را در سالن ها آغاز کرده و پس از اینکه در رده های پایین برای پیکان تست داده و پس از آن در تیم نونهالان پیکان مشغول بازی می شود .

پس از آن به نوجوانان پرسپولیس رفت و تا رده امید در این تیم بازی کرد، سپس بخاطر خدمت سربازی به مقاومت تهران رفت و دوباره به پرسپولیس برگشت.

بعد از اینکه علی دایی علاقه ای به حضور روزبه چشمی در رده بزرگسالان نداشت، با گرفتن رضایت نامه به صبای قم و زیر نظر محمد مایلی کهن رفت و دوسال در این تیم بود.

در ۱۰ تیر ۱۳۹۴ با قراداد دوساله به تیم استقلال تهران پیوست.

بعدها مشخص شد رقم قرارداد او ۳۸۰ میلیون برای دو فصل بوده با توضیح اینکه در پایان فصل اول با ۲۰ درصد اضافه پرداختی تمدید شود.

درخشش روزبه چشمی در هافبک استقلال باعث شد تیم بوندس لیگای آلمان خواهان حضور او در این تیم شود اما متاسفانه روزبه از ناحیه زانو به شدت آسیب دید و نوروز ۹۵ رباط صلیبی و مینیسک زانویش را عمل کرد . پس از این ماجرا بازگشت او به زمین فوتبال ۶ ماه طول کشید و ناچارا با استقلال فسخ کرد تا این تیم به جای او بازیکن دیگری را جذب کند.

روزبه چشمی ازدواج کرده و متاهل است، اما در مورد همسرش اطلاعاتی منتشر نشده است، روزبه چشمی پدر شده و نام فرزندان او سلمان و میلا است.

چشمی برای اولین بار در شهریور ۱۳۹۶ توسط کارلوس کی روش برای مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ ایران مقابل کره جنوبی و سوریه به تیم بزرگسالان ایران دعوت شد.

او اولین بازی خود را در رقابت ها جام جهانی ۲۰۱۸ در ۱۵ ژوئن انجام داد و ۹۰ دقیقه در برد ۱-۰ در مرحله گروهی مقابل مراکش بازی کرد و به تیمش کمک کرد تا اولین بازی خود را در جام جهانی از سال ۱۹۹۸ تا آن زمان برنده شود.

در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روزبه چشمی در دقیقه ۹۸ بازی در دقایق اضافه ، توانست در مقابل ولز گل سرنوشت ساز را بزند و نتیجه را ۱ بر ۰ به سود ایران تغییر دهد.

وی با سرمربیگری امیر قلعه نویی توانست همراه با تیم ملی فوتبال ایران عنوان قهرمانی اولین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال آسیای مرکزی ۲۰۲۳ را کسب کند.

Views: 12