زندگی نامه رضا یزدانی/خواننده ای با سبک خاص
زندگی نامه رضا یزدانی/خواننده ای با سبک خاص
رضا یزدانی متولد ۲۴ مهر ۱۳۵۲ در تهران خواننده ، آهنگساز و هنرپیشه می باشد، فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی چوب و کاغذ است و مدتی دروازه بان فوتبال بود و یک دوره هم بورت تجربی دندان پزشکی می کرد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،رضا یزدانی متولد ۲۴ مهر سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است او خواننده، آهنگساز، نوازنده و بازیگر است. پدرش دکتر حسن یزدانی است. رضا یزدانی فعالیت موسیقی را از زمان نوجوانی شروع کرد و یکی از شاگردان استاد اعرابی بوده است.

رضا یزدانی گیتار و گیتار الکتریک نیز می نوازد. اشعار ترانه هایش به صورت عمده درون مایه اجتماعی و نوستالژیک دارند. او مدرک لیسانس رشته مهندسی چوب و کاغذ دارد و دندان پزشک تجربی است. او زمانی هم دروازه بان فوتبال بود.

رضا یزدانی می گوید:من به موسیقی علاقه وافری داشتم، به همین خاطر یک دستگاه کیبور در کلاس اول دبیرستان خریدیم و با آن بمدت یکسال تمرین کردم. چند وقتی هم مشغول به نواختن ساز دهنی بودم. یکی از دوستان من، دو سال بعداز این که ساز دهنی میزدم، یک گیتار به عنوان هدیه برایم از آلمان خرید ولی باز هم پدرم نمی گذاشت که خیلی در زمینه ی موسیقی درگیر شوم.

از این رو در رشته مهندسی چوب و کاغذ به اصرار پدرم درس خواندم و دلیل دانشگاه رفتنم این بود که بتوانم در زمینه ی موسیقی با خیال راحت کار کنم. فرشید اعرابی در زمان تحصیل من در دانشگاه، یک گروه موسیقی داشت و وقتی که آهنگ هایم را به انگلیسی می خواندم، آن ها را شنید و از من در گروهش به عنوان خواننده دعوت کرد. به این ترتیب از آن زمان به بعد در زمینه ی موسیقی، فعالیتم را به صورت حرفه ای شروع کردم.

رضا یزدانی با دختری به نام شبنم لالمی ازدواج کرده است و نتیجه ی این ازدواج، یک دختر به نام پریا بود.

از سال ۱۳۷۷ رضا یزدانی به صورت جدی فعالیت های خود را آغاز کرد. از سوابق او می توان به خوانندگی تیتراژ فیلم های سینمایی و سریال ها اشاره کرد.

رضا یزدانی، آهنگسازی و خوانندگی تئاتر« دادگاه جنجال برانگیز » را بر عهده داشته است و همچنین در سال ۱۳۷۸ توانست آهنگسازی و خوانندگی تئاتر« اگر باران بخواهد» را انجام دهد. رضا یزدانی در سال ۱۳۸۰ توانست اولین آلبومش به نام« شهر دل» را به انتشار برساند. او در فیلم سینمایی بوی گندم به کارگردانی محمدرضا خاکی در سال ۱۳۸۹ فعالیت داشت و برای این فیلم سینمایی ترانه ی خلیج فارس را خواند. یکی از دیگر سوابق او خوانندگی تیتراژ فیلم سینمایی خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی در سال ۱۳۹۲ بوده است.

Views: 13