زندگی نامه دانیال حکیمی/بیوگرافی خانواده هنرمند حکیمی
زندگی نامه دانیال حکیمی/بیوگرافی خانواده هنرمند حکیمی
دانیال حکیمی متولد ۳۱ فروردین ۱۳۴۲ در شاهرود سمنان ، بازیگر تئاتر و سینماست، تحصیلکرده دیپلم رشته اقتصاد می باشد که در جوانی مدتی کونگ فو کار می کرد سپس وارد نمایش رادیویی شد و حالا خانوادگی در عرصه هنر حضور دارند

به گزارش پایگاه خبری شباویز،دانیال حکیمی (زادهٔ ۱۳۴۲، میغان شاهرود) بازیگر و صداپیشه سینمای ایران و صدا و سیما است. او دارای دیپلم اقتصاد است و دانش‌آموخته مدرسه عالی بازیگری رادیو در سال ۱۳۶۳ می‌باشد. بعد از سال ۱۳۶۳ وی در دوره‌های آموزش بازیگری تئاتر که توسط حمید سمندریان برگزار می‌شد شرکت نمود و در همان سال‌ها نمایش‌هایی را هم به روی صحنه برد.

دانیال حکیمی همزمان با فعالیت در رادیو و اداره ی فعالیت های فرهنگی و هنری دانشگاه تهران همکاری خود را با اداره ی تئاتر شروع کرد.دوره های کامل بازیگری تئاتر را زیر نظر مرحوم حمید سمندریان گذرانده است

اولین کارش در رادیو بازی در نمایش فیزیک دان ها اثر فردریش دورنمات (حمید سمندریان) بود.وی علاوه بر بازی در رادیو، در نوشتن و تنظیم برخی نمایش های رادیویی نیز همکاری داشت تعداد نمایش های که در رادیو بازی کرده بسیار است.

دانیال حکیمی بیشتر با بازی در سریال خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم زاده که در سال ۸۱ از شبکه یک پخش می شد به شهرت رسید.

وی در سینما با فیلم مخترع ۲۰۰۱ و به دنبال آن در فیلم های دیگه چه خبر!؟ و چشم هایم برای تو ایفای نقش کرد. آقای حکیمی بازی های موفقی در سریال های خواب و بیدار، ولایت عشق، مرگ تدریجی یک رویا، مسافر، فکر پلید و… داشته است.

در سال ۱۳۹۳ در سریال پلیسی رهایی به همراه دو فرزندش دانا و دایانا به ایفای نقش پرداخت. سریال رهایی به کارگردانی مسعود تکاور از شبکه دوم سیما روی آنتن رفت.

همسر دانیال حکیمی زیبا هاشم زاده است و دو فرزند به نام های دانا و دایانا دارد، دایانا حکیمی متولد سال ۱۳۷۳ دانشجوی رشته سینماست او اولین بار در سن ۱۱ سالگی جلو دوریبن رفته و در سریال مار و پله نقش آفرینی کرده است و بعد از آن چند سالی تئاتر کار کرد تا در تله فیلمی به نام شیشه های بخار گرفته به کارگردانی سید رحیم حسینی نقش آفرینی کرده او همچنین به همراه برادرش دانا در سریال رهایی کنار پدرش دانیال حکیمی بازی کرده است.

Views: 25