زندگی نامه حسین یاری/مروری بر افتخارات
زندگی نامه حسین یاری/مروری بر افتخارات
حسین یاری متولد ۱۶ دی ۱۳۴۶ در لنگرود گیلان ، بازیگر سینما و تلویزیون است، تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و بازنشسته بانک مرکزی می باشد که از ۱۲ سالگی بازیگری را از تئاتر شروع کرد و تجربه حضور در واحد دوبله صدا و سیما را هم دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،حسین یاری زاده ۱۳۴۶ در تهران هست. طرفدارانش به او لقب “الماس سینمای ایران” را داده اند. حسین یاری دارای مدرک تحصیلات دیپلم است و یک برادرزاده به نام زهیر دارد که او هم بازیگر است

حسین یاری  بازیگری را از سال ۱۳۵۸ و از سن ۱۲ سالگی با نمایش گندم های خونین شروع کرد و در سال ۱۳۶۰ در گروه تئاتر حوزه اندیشه و هنر اسلامی اجراهایی داشت.

نخستین بازی او جلوی دوربین و نخستیم فیلم او فیلمهای ۱۶ میلیمتری وارث و سرباز کوچک بود.

او یک دوره یکساله را در واحد دوبلاژ صدا و سیما گذراند و در این مدت، گفتار متن حدود ۲۰ فیلم مستند را هم اجرا کرد و در زمینه دوبله هم تجربه دارد.

حسین بازی در فیلم های دفاع مقدس متعددی بازی کرد و در این ژانر هم بسیار موفق شد.

حسین یاری به دلیل بازی در فیلم آخرین مرحله جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در دوره چهاردهم جشنواره فجر به دست آورد.

حسین یاری برای بازی در فیلم کتونی سفید به کارگردانی محمد ابراهیم معیریان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کشتی نوح روسیه شد که صحنه های تعقیب و گریز زیادی در مقابل بابک دهقانی در شهر بوشهر داشتند.

بازی حسین یاری در نقش حیدر خوش مرام در سریال شب دهم که در نوروز سال ۱۳۸۱ و در ایام ماه محرم از شبکه اول سیما پخش شد، باعث شد او بسیار محبوب شود و به شهرت برسد.

حسین یاری متاهل است او در سال ۱۳۷۱ ازدواج کرده است و سه فرزند به نام های سروش، سارا و علی دارد.

همسرش در مورد ازدواجشان می گوید : در آن زمان که ازدواج کردم فقط ۱۷ سال داشتم.

Views: 15