زندگی نامه جواد عزتی/نابغه ی بازیگری
زندگی نامه جواد عزتی/نابغه ی بازیگری
محمدجواد عزتی (زادهٔ ۲۰ دی ۱۳۶۰) بازیگر ایرانی است. او یکی از پول‌سازترین بازیگران ایرانی است.او چندین جایزه دریافت کرده و سه بار نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،جواد عزتی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون ایران متولد ۲۰ دی ۱۳۶۰ است که فارغ التحصیل دیپلم رشته تئاتر از هنرستان سوره می باشد، عزتی یک برادر داشت که از خودش کوچکتر بود اما او را در سال ۱۴۰۰ از دست داد.

جواد عزتی در سال ۱۳۷۵ تنها ۱۵ سال داشت که بعد از تست بازیگری وارد گروه تئاتر شد و پس از آن با نمایش های خیابانی و کودک آشنا شد. در واقع او کار هنری خود را با اجرای تئاترهای خیابانی شروع کرد.

او در سال ۱۳۸۱ برای اولین بار و به دعوت سعید آقاخانی در مجموعه “قصه های شبانه” به عنوان بازیگر و صداپیشه عروسک جلوی دوربین رفت. پس از آن در سریال “باغ مظفر” ساخته مهران مدیری و مجموعه “قرارگاه مسکونی” بازی کرد. در واقع جواد عزتی با سریال های باغ مظفر و قرارگاه مسکونی به شهرت رسید. اما او در سال ۱۳۸۹ با بازی در سریال “قهوه تلخ” در نقش بابا اتی به اوج شوهرت خود دست پیدا کرد.

جواد عزتی در طول سال ها کار در سینما نقش های زیادی از شخصیت های جدی تا طنز داشته است. او در نقش‌های کمیک در فیلم های کمدی جزء پول سازترین بازیگران سینمای ایران بود که هنر و استعدادش را به رخ دیگران کشید.

او در نقش های جدی مانند تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز، سریال زخم کاری و… نیز خوش درخشیده است.

این بازیگر محبوب فیلم‌های طنز و جدی در سال ۱۳۸۵ با مه لقا باقری یکی دیگر از بازیگران به نام ایران ازدواج کرده است.

جواد عزتی و مه لقا باقری هر دو در دانشگاه سوره آشنا شدند. در واقع جواد عزتی در پایان نامه مه لقا باقری بازی کرده است. جواد عزتی در تئاتری که مه لقا باقری کارگردانی آن را برعهده داشت حضور داشت و همین همکاری باعث آشنایی بیشتر و در نتیجه ازدواج شان شد.

Views: 6