زندگی نامه بهروز شعیبی/بازیگر و کارگردان
زندگی نامه بهروز شعیبی/بازیگر و کارگردان
بهروز شعیبی متولد ۲۵ شهریور ۱۳۵۸ در مشهد، بازیگر و کارگردان است، در نوجوانی وارد بازیگری حرفه ای شد اما بعد به پشت صحنه رفت و تا مدت ها دستیار کارگردان و برنامه ریز بود و حالا در قامت بازیگر و کارگردان می درخشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،بهروز شعیبی (متولد ۱۳۵۸ در مشهد) بازیگر و کارگردان ایرانی است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته‌است. علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست جمهوری کارگردانی کرده‌ است.

او برای کارگردانی فیلم دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو (مسابقه فیلم های اول) شد. 

بهروز شعیبی با فاطمه کمالی از گریمور های سینما و تلویزیون ازدواج کرده است. این زوج هنرمند صاحب یک فرزند پسر بنام هاتف هستند

شعیبی تحصیلات آکادمیک هنری ندارد اما از سنین نوجوانی با توجه به علاقه‌اش به سینما، فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند. او در اولین تجربه بازیگری‌اش در ۱۷ سالگی در مقابل دوربین ابوالقاسم طالبی برای سریال «بازگشت پرستوها» قرار می‌گیرد، سریالی که به شرح اسارت و زندگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌پرداخت. شعیبی در این سریال با وجود نقش نه چندان پر رنگش، در کنار بازیگران مطرحی مثل داوود رشیدی، سیاوش طهمورث و کتایون ریاحی تجربه می‌اندوزد.

اولین حضور سینمایی شعیبی هم در فیلمی با ژانر دفاع مقدس است. او با فیلم موفق و برجسته ابراهیم حاتمی کیا یعنی «آژانس شیشه‌ای» در سال ۷۶ بازی‌های سینمایی‌اش را شروع می‌کند. نقش شعیبی در این فیلم هم چندان پر رنگ نیست، او در این فیلم نقش «سلمان»، پسر «حاج کاظم» با بازی پرویز پرستویی را ایفا می‌کند. شعیبی توسط آتیلا پسیانی برای بازی در این فیلم به حاتمی کیا معرفی می‌شود؛ پسیانی که بازی شعیبی در سریال «بازگشت پرستوها» را پسندیده بود، او را برای تست دعوت می‌کند و بهروز شعیبی بعد از تستی که توسط آتیلا پسیانی و رضا کیانیان از او گرفته شد، برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای انتخاب می‌شود.
بهروز شعیبی در بیست سالگی و با فیلم «صنم» برای اولین بار به عنوان دستیار دوم کارگردان در کنار کارگردان این فیلم کار می‌کند تا تمایل خود برای پشت دوربین قرار گرفتن را نشان بدهد. او تجربه به عنوان دستیار دوم کارگردان را در فیلم‌های «دختر شیرینی فروش» به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۸۰ و شاهکار سینمایی فرزاد موتمن «شب‌های روشن» در سال ۸۱ ادامه می‌دهد.
او در اوایل دهه ۸۰ و با بازی در سریال «پرونده‌های مجهول» به کارگردانی جمال شورجه، پس از چهار سال دوباره بازیگری را تجربه می‌کند و بازی در سینما را هم در نیمه اول دهه ۸۰، با سریال‌های «در کنار هم»، «پسران مهتاب»، «قصه‌های یک زندگی»، «گفت و گو با سایه‌ها» و «دم صبح» ادامه می‌دهد. در این بین، نقش او در مستند داستانی «گفت و گو با سایه‌ها» از بقیه قابل توجه‌تر است وشاید بتوان آن را متفاوت‌ترین نقش‌ آفرینی بهروز شعیبی دانست. شعیبی با توجه به شباهت ظاهری‌اش به صادق هدایت، در این فیلم مستند به کارگردانی خسرو سینایی، نقش این نویسنده مشهور را بازی می‌کند.

Views: 33