زندگی نامه امیر عباس گلاب/خواننده و آهنگساز
زندگی نامه امیر عباس گلاب/خواننده و آهنگساز
امیر عباس گلاب متولد ۲۴ آبان ۱۳۶۵ در تهران، خواننده است، فارغ التحصیل آکادمیک رشته موسیقی می باشد که از ۷ سالگی با موسیقی سنتی شروع کرد و حالا آهنگسازی و ترانه سرایی می کند و در سوارکاری هم حرفی برای گفتن دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،امیرعباس گلاب خواننده و آهنگساز ایرانی در ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۵ در شهر تهران بدنیا آمد. وی فارغ التحصیل آکادمیک رشته موسیقی است و گاهی اوقات ترانه هم می‌سراید. او موسیقی را از سن ۷ سالگی با آواز سنتی نزد پدرش که نوازنده موسیقی سنتی بود آغاز کرد ودر ۱۴ سالگی به موسیقی پاپ روی آورد و نواختن گیتار را آغاز کرد.

امیرعباس گلاب ۷ سال بیشتر نداشت کـه آموزش خودرا درزمینهٔ موسیقی زیر نظر پدرش که نوازنده سازهای سنتی بود آغاز کرد. مادرش علاقه داشت کـه پسرش خواننده شود و با تشویق‌هـای او بـه خوانندگی روی آورد.

وی تا سن ۱۴ سالگی موسیقی سنتی کار میکرد کـه به نظرش این سبک بسته بود اما دریک مهمانی خانوادگی آقای فرمان فتحعلیان را در حال اجرا با گیتار دید که همین باعث شد او جذب موسیقی پاپ شود و سبک خود را تغییر دهد.

پدرش یکی از مخالفین سرسخت وی در مورد تغییر سبک و روی آوردن بـه سبک پاپ بودو حتی بـه او می گفت اگر تار و سه‌ تار بخواهی برایت تهیه میکنم اما گیتار نه! و پدرش همان‌ گونه مخالف پاپ خواندن وی است.

امیرعباس گلاب در دوره‌ ای کوتاه نزد استاد محمد نوری شروع بـه کارکرد و نخستین تک موزیک خودرا در سال ۸۶ با عنوان فقط برو ارائه کرد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت و بصورت رسمی وارد دنیای موسیقی شد.

امیرعباس گلاب سال ۸۷ تیتراژ سریال ستایش با ترانه‌ای از علیرضا آذر و ملودی امیرعباس گلاب و تنظیم سعید شمس اجرا کرد، لازم است ذکر شود سریال ستایش هر هفته از شبکهٔ ۳ سیما پخش می‌شد.

پس از پخش آهنگ ستایش بود که امیرعباس گلاب شروع به پخش تک‌آهنگهای رسمی خود کرد، آهنگ‌هایی همچون قدم، خدایا کجایی و هوس کردم. در پی ساخت فصل دوم سریال ستایش امیرعباس گلاب باز هم به همکاری در این پروژه دعوت شد و آهنگ سریال ستایش را نیز اجرا کرد آهنگی به مراتب زیباتر با ترانه‌ای از مریم دلشاد، ملودی امین قباد و تنظیم سعید شمس.

وی در ۹ مرداد ۱۳۹۶، نخستین کنسرت خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌ المللی تهران، برگزار کرد

همچنین اولین آلبوم رسمی خود را سال ۱۳۹۸ با نام «قله» را در ۱۴ قطعه به بابازر عرضه کرد سپس سال ۱۴۰۰ آلبوم «آی مردم» او با ۱۱ قطعه منتشر شد

Views: 14