زندگی نامه آوا دارویت/بازیگر دو رگه ایرانی ایتالیایی
زندگی نامه آوا دارویت/بازیگر دو رگه ایرانی ایتالیایی
آوا دارویت متولد ۲۲ شهریور ۱۳۷۲ در ایتالیا بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته روانشناسی بالینی می باشد که از کلاس های بازیگری شروع و با معمای شاه به تلویزیون آمد و حالا در سینما هم حضور دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آوا دارویت متولد ۲۲ شهریور ۱۳۷۲ در ایتالیا بوده و فوق لیسانس روانشناسی بالینی دارد. این بازیگر ایرانی تا کنون در چند فیلم سینمایی حضور داشته و به تازگی وارد قاب تلویزیون شده است.

آوا دارویت از زمان تولد تا سن ۷ سالگی به همراه خانواده اش در ایتالیا زندگی کرد و پس از بازگشت به ایران در شهر میانه در استان آذربایجان شرقی ساکن شد و دوران ابتدایی مدرسه را در آنجا گذراند. او و خانواده‌اش پس از آن به تهران می‌آیند و اکنون ساکن تهران هستند.

آوا دارویت هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. پدر آوا (پیترو دارویت) ایتالیایی و اهل شهر رویت بوده و مدیریت ارشد یک کارخانه را دارد. مادر آوا منظر دارویت، ایرانی و مهندس معمار بوده و یک برادر نیز به نام آرمان دارد.

خانم دارویت بعد از گرفتن لیسانس وارد کلاس های بازیگری شد تا اینکه در سال ۱۳۹۴ وقتی ۲۲ ساله بود اولین تجربه خود را در سریال معمای شاه بدست آورد معمای شاه از جنجالی ترین مجموعه های تاریخی تلویزیون با ۱۶۰۰ بازیگر بود که در پنج سال با بودجه ۴۰ الی ۵۰ میلیارد تومان ساخته شد.

بازیگری در سینما را با ‘فیلم تمرینی برای اجرا’ به کارگردانی ، نویسندگی و تهیه کنندگی محمدعلی سجادی از سال ۹۴ شروع کرد او سپس در فیلم اسکی باز سال ۹۶ نیز حضور موفقی را تجربه کرد و با این فیلم در جشنواره فیلم المپیای یونان نیز حاضر بود و در بین اهالی شناخته شد.

چهره اش با سریال پرمخاطب هست و نیست در بهمن ۱۳۹۶ میان مردم به شهرت رسید سپس بازی در سریال دکتر ماهان و ترور خاموش او را مشهور کرد ایشان در سال ۹۸ هم با سریال وارش در تلویزیون حضور داشت و در پاییز ۹۹ هم با سریال ایلدا در نقش هاویر از جمله بازیگری پرکار می باشد.

Views: 353