زندگینامه ژیلا شاهی/زندگی شخصی و حرفه ای
زندگینامه ژیلا شاهی/زندگی شخصی و حرفه ای
ژیلا شاهی متولد ۲۲ اسفند ۱۳۶۴ در اردبیل، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس رشته تاریخ می باشد که از ۱۶ سالگی با کانون پرورشی کودکان وارد تئاتر شد و با فیلم «قصر شیرین» و سریال «پوست شیر» به شهرت رسید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،پدر ژیلا راننده ماشین سنگین بود و به اشعار شهریار علاقه وافری داشت، ژیلا شاهی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ۲۲ اسفند ۱۳۶۴ در اردبیل متولد شد. او فارغ التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه اسـت. پدر ژیلا شاهی مهم‌ترین مشوق او در راه رسیدن بـه بازیگری اسـت کـه متأسفانه درسال ۱۳۹۶ فوت شده و تبدیل بـه بزرگ ترین حسرت این بانوی هنرمند شد چرا کـه موفقیت های امروز او را ندید.

او اصالتا ترک است و به زبان ترکی نیز مسلط است، ژیلا شاهی در سن ۱۴ سالگی تصمیم به ورود به عرصه بازیگری گرفت و با تماشای فیلم‌ها علاقه خود را تقویت کرد و در ۱۶ سالگی توسط کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان وارد تئاتر شد

پس از آموزش در مرکز پرورشی فکری در گروه‌های تئاتری استان اردبیل به مدت ۱۰ سال حضور داشت و با اعضای گروه در نمایش‌های مختلفی در شهرها به اجرا پرداخت.در اوایل دهه ۹۰، ژیلا شاهی به عنوان کارگردان، یک نمایش را در شهر زادگاه خود به روی صحنه برد.

همچنین، پس از بازی در چند فیلم کوتاه، در سال ۱۳۹۰ ، وقتی ۲۶ ساله بود با فیلم سینمایی “روئیدن در باد” به کارگردانی رهبر قنبری، تجربه بلندسینمایی خود را آغاز کرد که به همراه بازیگرانی همچون گوهر خیراندیش و امید زندگانی ساخته شده بود. این فیلم به او این فرصت را داد که تجربه کار در کنار بازیگران برجسته دیگر را تجربه کند.

او از سال ۱۳۹۱ با بازی در فیلم خاکستر و برف مسیر را ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۹۶ در بیش از ۹ فیلم دیگر هم تجربه های بسیار موفقی به دست آورد.

سریال همه چیز آنجاست در سال ۱۳۹۲ سبب ورود او به قاب تلویزیون شد سپس در سریال سرزمین مادری بازی کرد و این سریال توقیف شد. 

در سال ۱۳۹۶ با بازی در سریال شکوه یک زندگی به تلویزیون برگشت تا اینکه در سال ۱۳۹۷ با بازی در قصر شیرین در کنار حامد بهداد در نقش نجمه مورد توجه قرار گرفت. 

در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند که در نهایت این جایزه به خانم فرشته صدرعرفایی رسید. 

ژیلا شاهی در سال ۱۳۹۹ توانست جایزه بهترین بازیگر زن را در نهمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا برای بازی در فیلم قصر شیرین دریافت کند. 

Views: 301