زندگینامه مهدی طارمی/زندگی شخصی و افتخارات
زندگینامه مهدی طارمی/زندگی شخصی و افتخارات
مهدی طارمی از بازیکنان مطرح تیم ملی ایران است که دوران حرفه‌ایش را در تیم شاهین بوشهر و ایرنجوان آغاز کرد. طارمی با شماره پیراهن 9 در پست مهاجم برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال بازی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مهدی طارمی متولد ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر، بازیکن پست مهاجم فوتبال است. مهدی طارمی با ۱۸۷ سانتی متر قد و ۷۹ کیلوگرم وزن، راست پا است اما توانایی بازی با پای چپ را هم دارد. 

مهدی طارمی فوتبال را بصورت جدی از سال ۱۳۷۷ وقتی ۶ ساله بود زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد و در سال ۱۳۸۱ وارد تیم جوانان «برق بوشهر» شد. سپس در تیم «حیات بوشهر» بازی کرد و در سال ۱۳۸۴ به جوانان «باشگاه ایرانجوان» پیوست و سال ۱۳۸۷ وارد رده بزرگسالان این تیم شد.

از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ دو سال در تیم «شاهین بوشهر» بازی کرد سپس به تیم «ایرانجوان بوشهر» بازگشت و در لیگ دست اول بسیار درخشید. او سپس در یک بازی تیم ایرانجوان و پیکان که علی دایی سرمربی پرسپولیس از تلویزیون می دید مورد توجه شهریار قرار گرفت و سال ۱۳۹۳ به پرسپولیس پیوست

مهدی طارمی در فروردین ۱۳۹۴ با تک گلی که از نقطه پنالتی مقابل النصر عربستات در لیگ قهرمانان آسیا زد به شدت محبوب پرسپولیسی ها شد. او در مدت سه فصل خود در پرسپولیس ۱۱۲ بازی به میدان رفت و ۵۵ گل بثمر رساند و بعنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه نیز لقب گرفت.

مهدی طارمی در عرصه داخلی و بین المللی به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. او چندین قهرمانی لیگ و جام حذفی داخلی را با تیم پرسپولیس ایران کسب کرده است. طارمی تأثیر به سزایی در صعود تیم ایران به جام جهانی سال ۲۰۱۸ داشت. مهدی طارمی در لیگ اروپا نیز تأثیر گذار بود ، در زمانی که که او در لیگ پرتغال، به عنوان مهاجم در دو تیم ریو آوه و پورتو، مهارت و توانایی خود را نشان داد.

طارمی به خاطر سرعت و توانایی شوت های هوایی اش شهرت دارد. موقعیت او در داخل محوطه جریمه و توانایی او در آنالیز بازی به شهرت او به عنوان یک گلزن حرفه ای کمک می کند. فراتر از مهارت های تهاجمی طارمی، اخلاق کاری قوی و پشتکار، او را تبدیل به یک بازیکن خوب کرده است.

داستان زندگی طارمی از فوتبال در باشگاه‌های محلی ایران تا رقابت در لیگ‌های برتر اروپایی، الهام‌بخش فوتبالیست‌های جوان و مشتاق است. داستان او اهمیت فداکاری، سخت کوشی و نگرش هرگز تسلیم نشدن را به ما می‌آموزد. موفقیت طارمی ثابت می کند که استعدادها هیچ حد و مرزی نمی شناسند و با عزم راسخ، بازیکنان کشورهایی مثل ایران نیز می‌توانند وارد دنیای فوتبال بین المللی شوند.

مهدی طارمی علایق شخصی خود را به این صورت بیان می‌کند که او بشدت رنگ قرمز را دوست دارد اما از علاقه او به ماشین چیزی گفته نشده و اعتراف کرده که ماشین باز نیست.

فیلم مورد علاقه وی فیلم «ابد و یک روز» می باشد و به کتاب کلیدر بسیار علاقمند است.

مهدی در مورد مارک لباس بیان می‌کند “هر آنچه بپوشم به من می‌آید، از ویژگی‌های بارز خود به سکوت اشاره می‌کند. اما حریف مقابل خود را استقلال می‌نامد و ورزشگاه مورد علاقه او ورزشگاه آزادی ایران است. برای وقت گذرانی از پلی استیشن یاد می‌کند و تیم‌های مورد علاقه او پرسپولیس و رئال مادرید هستند.

تیم‌های ملی محبوب او ایران و برزیل شمرده می‌شوند. بهترین خاطره خود را بستن قرارداد با پرسپولیس میداند و بدترین خاطره خود را فوت هادی نوروزی بیان کرده است. در مورد تعداد فرزندان خود اعتراف می‌کند قسمت هرچه باشد و هر چه خدا بدهد من هم پذیرای آن هستم.

Views: 116