زندگینامه فرزاد فرزین/خواننده و بازیگر
زندگینامه فرزاد فرزین/خواننده و بازیگر
فرزاد فرزین (زادهٔ ۳ تیر ۱۳۶۰ در تهران اصالتا آذری) خوانندهٔ موسیقی پاپ و هنرپیشه است. وی در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد تهران تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فرزاد فرزین متولد ۳ تیر سال ۱۳۶۰ در تهرا ن است او خواننده موسیقی و هنرپیشه است.فرزاد فرزین به جز خوانندگی، آهنگسازی، ترانه سرایی و تنظیم کنندگی هم می کند.

وی در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد تهران تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده است سپس به به دلیل صدای خاصی که داشته است به هنر روی آورده و در کلاس های آواز شرکت کرده است .

فرزاد فرزین تک پسر خانواده است و یک خواهر بزرگتر به نام نیلوفر دارد. پدرش مشاور وزیر راه و ترابری و هم اینک بازنشسته است و مادرش هم رئیس ثبت احوال منطقه یک بوده و الان بازنشسته است.

وی از همان دوران کودکی که خواهر بزرگترش به کلاس موسیقی می‌رفت، با دنیای موسیقی آشنا شد و خیلی سریع جذب آن شد. پس از طی مراحل آموزش مقدماتی موسیقی، فرزاد فرزین از سن ۱۳ سالگی به فعالیت در این زمینه پرداخت و در این سن تلاش می‌کرد تا به آهنگ سازی بپردازد. وی مدتی را به ساخت آلبوم‌های موسیقی برای خود می‌پرداخت تا اینکه تصمیم گرفت به طور حرفه‌ای در این زمینه آموزش ببیند؛ برای همین کلاس سلفژ را بصورت خیلی فشرده زیر نظر سروش عازمی (نوازنده ویولن در ارکستر ملی) گذراند. پس از آن از سال ۱۳۷۷ و در سن ۱۷ سالگی به طور حرفه‌ای وارد دنیای موسیقی شد و حتی به گروه موسیقی «کروز» پیوست.

فرزاد فرزین پس از اینکه مدتی را در گروه کروز به آهنگ سازی مشغول بود، در سال ۱۳۸۰ از این گروه جدا شد تا به صورت مستقل اولین آلبوم خود به نام «شراره» را بسازد که این آلبوم در سال ۱۳۸۳ منتشر شد. اولین آلبوم رسمی او با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و همین امر او را در ساخت دومین البوم خود مصمم کرد، اما دومین آلبوم او به نام «تعقیب»، بدون اطلاع او به طور غیررسمی منتشر شد. دومین آلبوم رسمی او با نام «شوک» در سال ۱۳۸۷ به بازار عرضه شد که با فروش بیش از ۱۴۰ هزار نسخه در آن سال، عنوان پنجمین آلبوم پرفروش سال را از آن خود کرد. پس رسیدن به شهرت فرزاد فرزین تلاش‌های بسیاری کرد تا خود را به صورت یک چهره بین المللی نیز معرفی کند برای همین در کنار اجرا‌های داخلی خود، در برنامه‌های بین المللی همچون جشنواره Art-Football در روسیه شرکت کرد و همچنین با «چیکو بنت» موسیقی‌دان معروف آمریکایی به همکاری پرداخت. فرزاد فرزین که به نمایندگی از ایران در Art-Football شرکت کرده بود، در مراسم اختتامیه این جشنواره جایزه اجرای بهترین قطعه موسیقی را برای قطعه «با تو» از آن خود کرد.

فرزین فعالیتش در موسیقی را به صورت رسمی از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و تاکنون هفت آلبوم رسمی منتشر کرده است. فرزاد فرزین در کنار موسیقی، بازیگری را نیز تجربه کرده که از آن جمله می توان فیلم های سینمایی پسران آجری، سگ های پوشالی، کنسرت روی آب، سریال عاشقانه و سریال مانکن که وی به عنوان بازیگر و خواننده تیتراژ پایانی در آن حضور دارد را نام برد.

فرزاد فرزین ازدواج کرده است و متاهل می باشد و همسر او شیوا کاکاخانی می باشد .

Views: 16