دانشجویانی داریم که می‌توانند انتظارات رهبری در گام دوم انقلاب را برآورده کنند
دانشجویانی داریم که می‌توانند انتظارات رهبری در گام دوم انقلاب را برآورده کنند
معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های کشور را دارای صلاحیت برای برآوردن انتظارات مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمی معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت روز دانشجو با اشاره به تحولات فضای دانشجویی در گذر نسل‌ها، گفت: اگر بخواهیم ببینیم دانشجویان در ادوار گذشته و دوره‌های مختلف به چه شکل بوده‌اند واقعاً نیاز به یک کار دقیق و مطالعه عمیق وجود دارد، بعضی مواقع گذر نسل‌ها باعث می‌شود نتوانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: سال‌های گذشته بنده و هم نسل‌هایم قبل از اینکه وارد محیط دانشگاه شویم، نگاه دیگری به دانشگاه داشتیم، بعد از ورودمان به دانشگاه با واقعیت‌ها آشنا شدیم و برداشت دیگری از محیط دانشگاه داشتیم و بعد از فارغ‌ التحصیلی و فاصله گرفتن از محیط داشتن با نگاه بیرونی که از دانشگاه داریم شاید در این ادراکات با هم متفاوت باشند.

معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری گفت: شاید از واقعیت به دور باشد که فکر کنیم تمام دانشجویان در گذشته جزء گروه‌های مرجع و اثرگذار بودند. چه در دوران پیش از انقلاب و چه در بعد انقلاب همیشه طیف خاصی بودند که به دغدغه مسائل و مسؤولیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می پرداختند تا بتوانند به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم باشند.

وی اضافه کرد: قبل و حین پیروزی انقلاب هم همه دانشجویان حساس نبودند. بنده به عنوان استاد وقتی از بیرون به دانشجویان نگاه می‌کنم می‌بینیم کنشگری خوبی در عرصه‌های فرهنگی‌ و سیاسی دارند.

سلیمی گفت: اعتکاف دانشجویی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که سابق بر این نبوده و در حال حاضر شکل گرفته و در حال تکرار است و سال به سال هم زیادتر می‌شود؛ حساسیت‌های قشر دانشجو نسبت به مسائل اخیر و مسائل غزه نشان می‌دهد در سطح خوبی هستیم. از میان همین جوانان دانشجو کم نبودند افراد مخلص و متدینی که برای دفاع از حرم راهی سوریه شدند.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته شاهد تشییع یکی از همین مدافعان حرم بودیم که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد بود. به نظرم علی‌رغم اینکه باید به برخی مسائل دغدغه‌مند باشیم و نقاط ضعف را ببینیم از طرفی باید نقاط قوت و رویش‌ها را هم ببینیم. 

معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری در ادامه افزود: توصیه مقام معظم رهبری به جوانان نیز تهذیب، تحصیل و ورزش است یعنی رشد علمی، جسمی و روحی است چرا که دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند.

وی عنوان کرد: در تعاملی که با دانشگاه‌ دارم، می‌بینیم در دانشگا‌ه دانشجویان و جوانان باصلاحیت و شایسته ای داریم که می‌توانند انتظاراتی که در گام دوم انقلاب داریم را رقم بزنند.

سلیمی یادآور شد: مقام معظم رهبری ۴۰ بار واژه جوان را در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان بیان کرده‌اند، ایشان در سایر عرصه‌های بیانیه گام دوم انقلاب که عرصه اول آن علم و پژوهش است ۷ توصیه راهبردی داشتند که اولین‌ آن در حوزه علم و پژوهش بوده و به جوانان اشاره می‌کنند و می فرمایند: «به پا خیزید و دشمن بدخواه کینه توز را که از جهاد علمی شما بشدت بیمناک است ناکام سازید».

Views: 1