ثبت ۱۰۹۷ مسجد ، ۱۴۳حسینیه و ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
ثبت ۱۰۹۷ مسجد ، ۱۴۳حسینیه و ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1269 باب مسجد، بقعه متبرکه ، حسینیه، فاطمیه، زینبیه ، دارالقرآن و مهدیه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۹۷مسجد،۲۲۵ بقعه متبرکه ،۱۴۳ حسینیه، ۲ فاطمیه، ۱۷قبرستان، ۶ زینبیه ، ۲دارالقرآن و ۲ مهدیه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

وی افزود : ۲۶۳مسجد در شهرستانهای بویراحمد و مارگون ، ۱۰۶مسجد در شهرستان گچساران ، ۳۹۱مسجد در شهرستانهای کهگیلویه و لنده، ۷۴مسجد در شهرستان چرام ،۶۹ مسجد در شهرستان باشت ،۷۸مسجد شهرستان بهمئی و ۱۱۶ مسجد در شهرستان دنا ثبت شده است.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسجد از صدر اسلام تاکنون جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد گفت: همه ادیان الهی که دارای پشتوانه مردمی بوده و هستند برای انجام مراسمات دینی خود به یک مکان نیاز دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اولین مکانی که پیامبر اکرم (ص) در هنگام ورود به مدینه تأسیس کردند مسجد بود افزود: پیامبر خدا در حدیثی فرمودند: « مسجد یک بازاری از بازارهای قیامت و آخرت است که پذیرایی آن مغفرت و تحفه آن هم بهشت است. »

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به حدیثی از امام صادق (ع) نیز در این زمینه اشاره و اظهار کرد:«قال اللهُ تبارکَ و تعالی اِنَّ بُیُوتِی فِی الْأَرْضِ اَلْمَسَاجِدُ، فَطُوبَی لِعَبْدٍ تَطَهَّرَ فِی بَیْتِهِ ثُمَّ زَارَنِی فِی بَیْتِی أَلا إِنَّ عَلَی‌الْمَزُورِ کَرَامَهَ الزَّائِرِ»
خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: مساجد خانه‌‌های من در زمین‌‌اند، خوشا به حال بنده‌‌ای که در خانه‌‌اش خود را طاهر کند (وضو بگیرد) و بعد مرا در خانه‌ام زیارت کند، اینجا دیگر بر میزبان است که مهمان خود را گرامی بدارد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه مساجد در نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پشتیبانی جبهه‌ها داشتند گفت: نمازگزاران در عرصه‌های مختلف آئینی و فرهنگی اجتماعی فعالیت‌های زیادی دارند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: با عنایت به اهمیت صدقات،خیرات و انفاق در دین مبین اسلام بویژه سنت حسنه حسنه و صدقه جاریه یعنی وقف ، از جمله این حدیث از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام که فرمودند:
الحبس و الصدقه ذخیرتان فدعوهما الی یومهما یعنی حبس(صدقه) و صدقه اجرشان را واگذارید برای عالم قیامت
و با تاکیدی که بزرگان و پیشوایان دین مبین اسلام مبنی رسیدگی به حال نیازمندان و رفع گرفتاری جامعه ،بنابراین با تبیین و توسعه سنت پربرکت وقف نیازهای فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه را می توان رفع نمود‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنابراین از همه خیرین عزیز و متمکنین محترم استان کهگیلویه دعوت می گردد جهت رفع نیازهای جامعه پیرامون خود و گشودن پرونده برای خود در عالم عقبی به عنوان باقیات وصالحات موقوفه ای از خود به یادگار بگذارند
و اهم نیازهای استان در حوزه وقف جدید ، توسعه فرهنگ قرآنی ، کمک به نیازمندان ، ازدواج و مسکن جوانان می باشد.

Views: 0