بقاع متبرکه  شهرستان بویراحمد تا اطلاع ثانوی پذیرای زائران نیستند
بقاع متبرکه  شهرستان بویراحمد تا اطلاع ثانوی پذیرای زائران نیستند

هادی خورشیدیان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد گفت: به دلیل بیماری کرونا بقاع متبرکه شهرستان بویراحمد تا اطلاع ثانوی پذیرای زائران نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، هادی خورشیدیان یاسوج رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد گفت: به دلیل بیماری کرونا بقاع متبرکه شهرستان بویراحمد تا اطلاع ثانوی پذیرای زائران نیستند.


هادی خورشیدیان یاسوج با تبریک طلوع ماه شعبان و تبریک اعیاد پرخیر برکت شعبانیه و حلول سال نو و عید باستانی نوروز گفت: به دلیل شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا در کشور تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام سراسری امکان پذیرش زائر در اماکن متبرکه، از پذیرش زائران و مسافران در بقاع متبرکه شهرستان بویراحمد معذوریم و درب همه اماکن مذهبی تا اطلاع ثانوی به روی عموم بسته است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: کلیه زائرسراهای بقاع متبرکه این شهرستان نیز تعطیل شده و کار ضدعفونی کردن بقاع متبرکه نیز به صورت روزانه در حال انجام است.


خورشیدیان با بیان اینکه به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد و همکاری خوب هیات امنای حرم مطهر امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج و پایگاه مقاومت بسیج شهید صیاد شیرازی و هیأت مذهبی حرم مطهر امام زاده عبدالله (ع)شهر یاسوج کارگاه تولیدی ماسک در این بقعه راه اندازی شده ،گفت: روزانه قریب به هزار عدد ماسک در این کارگاه تولید و بین اقشار ضعیف و کم درآمد و جوار بقاع متبرکه توزیع می‌شوند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از توزیع بسته‌های بهداشتی بین مجاورین بقاع متبرکه شاخص شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: آذین‌بندی بقاع متبرکه در ایام نوروز و پخش سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی از بلندگوی بقاع متبرکه شاخص شهرستان جهت استفاده مجاورین بقاع متبرکه از برنامه های اوقاف و امور خیریه دراین شرایط کرونایی است.


خورشیدیان افزود: به دلیل بیماری کرونا درست است که جسم ما از ضریح مطهر بقاع متبرکه فاصله دارد، ولی برنامه‌های روحانی خوبی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه شاخص شهرستان پیش بینی شده است که مردم از طریق مجازی و در خانه نیز بقاع متبرکه را زیارت کنند.

وی به برگزار نشدن ویژه‌برنامه «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه در سطح استان وبه طبع آن در شهرستان بویراحمد نیز اشاره کرد و گفت: هر سال در این روزها طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد. اما امسال به جای این طرح با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در ورودی اماکن متبرکه سعی شده تا به رفع شرایط موجود کمک شود.
خورشیدیان در پایان گفت : اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد برای نوروز ۹۹ با شعار «در خانه بمانیم» و «کرونا را شکست می‌دهیم» به اطلاع‌رسانی برای قطع کردن زنجیره شیوع ویروس کرونا پرداخته که امیدواریم هر چه سریعتر این ویروس نوپدید از جامعه اسلامی و بشریت دفع شود و روال عادی به مردم خوب ایران عزیز برگردد.

Visits: 0