بازدید حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی از بقاع متبرکه شهرستان باشت/ اجرای فعالیتهای عمرانی در سی بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
بازدید حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی از بقاع متبرکه شهرستان باشت/ اجرای فعالیتهای عمرانی در سی بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه امام جمعه محترم شهرستان باشت از بقاع متبرکه شهرستان باشت بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بقاع متبرکه شهرستان باشت در جمع خبرنگاران گفت: مردم شهرستان گچساران با بیست موقوفه درآمدزا رتبه نخست مشارکت در این سنت پسندیده در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی بیان کرد: شهرستان بویراحمد دیگر قطب وقف در استان است که بیشترین درآمد از قبل این سنت در این شهرستان اخذ و هزینه می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مجموع این استان ۳۲ موقوفه درآمدزا در زمینه های مختلف چون تامین هزینه سوگواری های محرم ، کمک به نیازمندان ، برنامه های قرآنی و حمایت از تامین تجهیزات نوشت افزار دانش آموزان مناطق محروم دارد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه شهرستان های باشت و چرام در استان هیچ موقوفه درآمدزایی ندارند از شهروندان توانمند این مناطق خواست برای ثبت نخستین وقف پیش قدم شوند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات دولتی مرمت و توسعه بارگاه مطهر امامزاده‌گان استان پاسخگوی نیاز ۲۲۵ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد نیست، تاکید کرد: بیشتر طرح های عمرانی این مراکز فرهنگی از محل کمک های مردمی صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در زمان حاضر ۳۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه استان در دست اجراست که افزون بر فراهم شدن زمینه گردشگری در این مناطق منجر به ایجاد تعدادی فرصت شغلی نیز شده است.

عباس نصیرالاسلامی تاکید کرد: ۴۲ بقعه متبرکه در شهرستان باشت ثبت شده که در برخی از این بقاع متبرکه نظیر امامزاده میر زینعلی علیه السلام، امامزاده زاد احمد علیه السلام و امامزاده فخرالدین علیه السلام عملیات عمرانی مرمت و نوسازی در دست اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امامزاده میر زینعلی علیه السلام در شهرستان باشت که عملیات تخریب و خاکبرداری و اجرای فونداسیون با متراژ ۲۳۰ متر مربع اجرا گردیده که برآورد هزینه اجرای پروژه تا کنون نزدیک به پانصد میلیون تومان میباشد.

نصیرالاسلامی افزود: عملیات‌های کاشیکاری دیوارها و ایوان ورودی حرم امامزاده زاد احمد علیه السلام در حال اجرا است که برآورد تقریبی برای تکمیل سیصد میلیون تومان می‌باشد.

Views: 16