اعلام خطر استاندار از وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
اعلام خطر استاندار از وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ماه های پیش رو تشخیص آنفولانزا و کرونا سخت است باید مراقبت صورت گیرد خبر بد این است که افراد جوان و توانمند بستری هستند و فقط سالمندان در بخش کرونا بستری نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی کرونا با تسلیت ایام عزاداری سید الشهداء  و همچنین گرامیداشت روز پزشک گفت: آمارهایی که توسط کادر درمان داده می شود پیام دارد که باید متناسب با آنها در جایی که وضعیت نگران کننده و یا عادی است بیان شود.

 کلانتری گفت: در وضعیت خطر و قرمز  کرونا در شهرستان هستیم، میزان مراجعات سرپایی و بیمارستانی مثبت و در یک وضعیت خطر هستیم که اگر دقت لازم صورت نگیرد و پروتکل ها  رعایت نشود خطر افزایش خواهد یافت و در صورت رعایت آنها شاهد مرگ کمتری خواهیم بود عدم رعایت توسط عده ای اندک رعایت سلامت اکثریت را به خطر میاندازد و تا مرگ سراغ ما نیاید متوجه نخواهیم شد.
 
 وی افزود: وقتی ظرفیت بیمارستان ها در حال افزایش است باید متوجه خطر بود که رسانه ها، مجموعه ها، هیئت ها، ادارات جهت رعایت پروتکل ها این خطرها را تشریح و اقدام کنند
 
کلانتری بیان کرد: از اهتمام  مدیر کل تبلیغات اسلامی برای ساماندهی امور هیئت ها، و همچنین هیئت ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی تقدیر و تشکر می کنم و  رعایت پروتکل ها در این ایام باید همچنان ادامه پیدا کنند.
 
کلانتری گفت: کمک هایی که از طریق وزارت برای بیمارستان دهدشت، سی تی ار ها  در نظر گرفته شده، برای پیگیری  پرداخت مالی اقدام شود.
 
 وی افزود: در این ایام بیش از ۱۲۰ میلیارد برای حوزه درمان در استان هزینه شده و خواهد شد.
 
 کلانتری گفت: آنهایی که در عروسی و عزا سبب ایجاد خطراتی برای سلامت مردم شدند و رحم‌ نکردند فردای قیامت مسوول هستند.
 
 وی افزود: مراکز قرنطینه باید پیگیری شود، بحث بازار، نانوایی ها، مطب ها اگر پروتکل ها رعایت نشود برخورد کنید.
 
استاندار گفت: در ماه های پیش رو تشخیص آنفولانزا و کرونا سخت است باید مراقبت صورت گیرد خبر بد این است که افراد جوان و توانمند بستری هستند و فقط سالمندان در بخش کرونا بستری نیستند.
 
کلانتری گفت: رسیدگی به سالمندان و گروه های پرخطر جدی است و نظارت ها در زندان ها افزایش پیدا کند در مناطق با وضعیت قرمز مانند گذشته کلاس درسی برگزار نخواهد شد.
 
 استاندار با اشاره به هفته دولت گفت: دولتی که الگوی آن امام حسین (ع) باشد باقی خواهد ماند.دولت جمهوری اسلامی الگوی آن نهضت اسلامی است و باید در جهت خدمت خالصانه و بدون منت برای مردم گام برداشت.
 
استاندار  در پایان گفت: مسوول نباید به دنبال منافع قوم جریان و حزب باشد بلکه باید به دنبال رضایت پروردگار باشد.

Visits: 0