توصیه رئیس کمیسیون عمران مجلس به تیم مذاکره: عبور رایگان نداریم
توصیه رئیس کمیسیون عمران مجلس به تیم مذاکره: عبور رایگان نداریم
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه نفتکش‌ها و کشتی‌ها برای عبور از تنگه هرمز باید عوارض پرداخت کنند، خطاب به تیم مذاکره‌کننده گفت: در تنگه هرمز چیزی به اسم عبور رایگان نداریم.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبر گزاری فارس،محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه‌های عبور رایگان نفتکش‌ها و کشتی‌ها از تنگه هرمز خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: براساس طرح مدیریت تنگه هرمز که در دستور کار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان قرار دارد، ما چیزی به اسم عبور رایگان نداریم.

وی تاکید کرد: تنگه هرمز متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین هر کشتی و نفتکشی که بخواهد از تنگه هرمز عبور کند، باید برای خدمات دریایی ایران، عوارض پرداخت کند.رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر گونه تصمیم در خصوص تنگه هرمز باید با خواست ملت و نمایندگان تطابق داشته باشد و نباید خلاف توافقات قبلی و یا طرح مدیریت تنگه هرمز باشد.

به گفته رضایی کوچی مبلغ عوارض تنگه هرمز با مصوبه مجلس مشخص خواهد شد.وی با بیان اینکه مجلس هیچ تصمیمی خلاف منافع ملت و عبور رایگان از تنگه هرمز را نخواهد پذیرفت، گفت: هر گونه عبور از تنگه هرمز اولا باید با مجوز جمهوری اسلامی ایران باشد و در ثانی باید با پرداخت پول صورت گیرد.

بازدیدها: 2