به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از وزارت نیرو،”عباس علی آبادی”، در گفتوگو با رسانهها اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از ۴.۲ درصد به ظرفیت تولید برق نیروگاههای غیرآبی کشور اضافه شد،
وی ادامه داد: ظرفیتی معادل کل ظرفیت نیروگاههای خورشیدی احداثشده در ۳۰ سالهای گذشته، به ظرفیت برق خورشیدی کشور افزوده شد و از سوی دیگر، با اقدامات مدیریت مصرف، میزان کمبود تأمین برق نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت؛ بهطوری که مجموع کمبود تأمین برق از ۱۷ هزار و ۵۵۷ مگاوات به ۱۴ هزار و ۷۴۵ مگاوات کاهش پیدا کرده است.
وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه خاموشی های برق چه زمانی پایان می یابد، گفت:با آغاز فصل پاییز و کاهش نسبی دما، ناترازی و خاموشیها به حداقل خواهد رسید.
بازدیدها: 4





