پایان مرحله نخست طرح کنترل‌پذیری ترانسفورماتورهای فوق توزیع استان کرمان
پایان مرحله نخست طرح کنترل‌پذیری ترانسفورماتورهای فوق توزیع استان کرمان
مرحله نخست طرح کنترل‌پذیری ترانسفورماتورهای فوق توزیع استان کرمان به تعداد ۶۰ دستگاه، مطابق با برنامه ابلاغی شرکت توانیر و با محوریت دفتر بازار برق معاونت بهره‌برداری به طور کامل اجرا شد و با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از توانیر،محسن شریفی مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای کرمان هدف اصلی از اجرای این طرح را افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه از طریق ارتقای سطح کنترل‌پذیری عملکرد ترانس‌فورماتورهای فوق توزیع عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و به‌موقع این طرح در زمان‌های بحرانی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از خاموشی‌های گسترده ایفا کند.
وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت‌های فنی و لزوم حفظ پایداری شبکه، عملیات تست گرم ترانس‌های فوق توزیع به‌صورت دو مرحله‌ای و بر روی باسبارهای ۲۰ کیلوولت برنامه‌ریزی و اجرا شد. در این فرآیند، ضمن بهره‌گیری از شیوه‌ای متفاوت در نحوه انجام تست‌ها، تلاش شد میزان خاموشی تحمیلی به مشترکین شرکت‌های توزیع نیروی برق شمال و جنوب استان به حداقل برسد.

بازدیدها: 4