یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی شبکه های آب روستایی گچساران نیاز است
یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی شبکه های آب روستایی گچساران نیاز است
رییس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی شبکه های آب روستایی این شهرستان نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،خسرو افشین پور روز دوشنبه افزود: ۴۰ درصد از شبکه های داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان فرسوده است و بیشتر قطعی های آب در روستاها به دلیل فرسودگی خطوط رخ می دهد.

وی بیان کرد: میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۵۴۴ کیلومتر می باشد که از این میزان ۲۵۳ کیلومتر شبکه توزیع است.

افشین پور اظهار کرد: برای بازسازی شبکه های آب روستایی سالانه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۶۲ روستا با بیش از ۹ هزارو ۱۰۰ مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

افشین پور تصریح کرد: اصلاح و توسعه آب شبکه روستایی ازسال گذشته تاکنون بطول پنج هزارو ۲۹۵ متر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال اجرا شد که از این میزان سه هزارو ۲۰۰ متر آن در روستاهای دیل، آبریگون، انجیرسیاه، سربیشه و خربل انجام شد.

وی افزود: همچنین ۲ هزارو ۲۹۵ متر از این میزان عملیات از سوی دهیاران در روستاها مناطق مختلف این شهرستان اجرا شد که از این میزان عملیات ۶۰۰ متر اصلاح شبکه بوده که در روستای آبشیرین انجام شد.

رییس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: کیفیت آب آشامیدنی تمام روستاهای زیر پوشش این شهرستان، ماهیانه در آزمایش های گوناگون میکروب شناسی کنترل می شود و هم اکنون آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان از ۶ ایستگاه پمپاژ و ۱۳ چاه عمیق تامین می شود.

افشین پور ابرازکرد: ۴۷ مخرن ذخیره آب به ظرفیت ۱۳ هزارو ۶۷۰ متر مکعب در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاهای گچساران به منظور جلوگیری از شکستگی های متعدد، کاهش هدر روی آب، شناسایی و حذف انشعاب های غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی انجام می شود.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران۹ هزار مشترک در مناطق روستایی دارد.

Views: 1