به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از پایگاه خبری هنرآنلاین،پیدا کردن پوشاک عفیفانه همواره یکی از دغدغه های بخش زیادی از زنان عفیف کشور بوده است و سبب می شده است این بانوان همیشه نسبت به بازار آشفته آن، نقد داشته باشند. چرا که اغلب اوقات مجبور بوده اند برای خرید یک لباس عفیفانه و مناسب، پروسه زمان بر و پیچیده ای را طی کنند. به طور ی که اگر پوشاکی با ویژگی های مورد نظر را پیدا نمی کردند یا مجبور بودند منتظر فروشگاه فصلی مثل نمایشگاه های قرآن یا عفاف و حجاب بمانند یا به سراغ خیاط بروند تا بلکه با سفارش دادن پوشاک مناسب خود را مهیا کنند. این مساله یکی از مواردی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری آن را از مدت ها پیش وعده داده بود و گفته بود با پیگیریها، رایزنی ها و مطالبه وزارت فرهنگ از نهادهای مسئول، پوشاک عفیفانه به سهولت در دسترس شهروندان قرار گیرد که در این مسیر پوشاک عفیفانه در فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های برند پوشاک در دسترس عموم قرار گیرد.
از سوی دیگر باید گفت، خوشبختانه این روزها گام های نخست وعده وزیر فرهنگ محقق شده است و گویی مطالبه مسئولان این وزارتخانه از نهادهای مختلف حوزه پوشاک برای تامین و تسهیل در اختیار قرار دادن پوشاک عفیفانه، تا حدی به نتیجه رسیده است و در این گام های ابتدایی بانوان می توانند با مراجعه به این غرفه های ثابت در شعب برخی فروشگاه های زنجیره ای و همچنین فروشگاه های برندهای معتبر پوشاک به راحتی به نسبت به خرید پوشاک عفیفانه ایرانی، اسلامی اقدام کنند.
تبلیغات شهری به دیده شدن فروشگاه های پوشاک عفیفانه کمک می کند
به همین خاطر با ملک زاده، مدیر اجرایی شرکت راستین سرمایه پویا که مدتی است با پیگیری ها و حمایت های وزارت فرهنگ، فروشگاه های پوشاک عفیفانه را در دو شعبه مهم فروشگاه زنجیره ای شهروند راه اندازی کرده اند، به گفت و گو نشسته ایم.
ملک زاده در این گفت و گو با بیان اینکه در این دو فروشگاه ثابت و دائمی انواع چادر، مانتو و پیراهن و پوشاک عفیفانه ایرانی اسلامی برای گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برای فروش به معرض دید مردم قرار گرفته است و خداراشکر تاکنون استقبال مناسبی از این دو فروشگاه به عمل آمده است.
وی با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی مناسب و ضعف در تبلیغات یکی از مهمترین مشکلات پیش رو به شمار میرود، خاطرنشان کرد: در همین رو از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا می کنیم که همانند همیشه حامی ما باشند و با رایزنی های به عمل آمده با شهرداری تهران، در حوزه تبلیغات شهری اتفاقات خوبی برای این فروشگاه ها رخ دهد زیرا اینکه بسیاری از شهروندان از چنین فروشگاه های بزرگی با محصولات و تولیدات مناسب بی خبر باشند، نکته جالبی محسوب نمیشود.
ملک زاده با اشاره به مشارکت ۲۰ تولیدکننده داخلی پوشاک ایرانی، اسلامی در تهیه تولیدات این دو فروشگاه بزرگ گفت: بدون تردید عمومی سازی پوشاک عفیفانه و در دسترس بودن آن برای بسیاری از خانوادهها، صرفا با حمایت بیشتر نهادهایی چون وزارت صمت و اصناف مختلف از تولیدکنندگان دغدغه مند داخلی محقق خواهد شد تا با تقویت این حمایت ها خانواده ها کمتر با معضل تهیه پوشاک عفیفانه مواجه شوند.
وی در پایان گفت: امیدواریم بزودی فرشگاه های بیشتری در شعب فروشگاه های زنجیره ای شهروند احداث شود تا شاهد تحقق کامل در دسترس بودن پوشاک عفیفانه در جامعه باشیم.
Views: 3