هوای شیراز و فارس پنجم و ششم فروردین، بارانی پیش بینی می‌شود
هوای شیراز و فارس پنجم و ششم فروردین، بارانی پیش بینی می‌شود
مدیرکل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه هشدار سطح نارنجی و اقدام ضروری، نسبت به بارش باران،گاهی رعد وبرق و تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمالی، وزش باد شدید، مه گرفتگی و کاهش دید در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ( پنجم و ششم فروردین) در شیراز و همه مناطق فارس هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،مسعود حقیقت روز جمعه سوم فروردین ماه بیان کرد: این سامانه بارشی برای یکشنبه پنجم فروردین همه مناطق استان به ویژه شهرستان های شمال غربی، غربی، مرکزی و شیراز را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین فعالیت این سامانه برای دوشنبه ششم فروردین هم در همه مناطق استان فارس پیش بینی شده است.

جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه‌ ها

مدیر کل هواشناسی فارس گفت: اثر مخاطره همچون بالا آمدن سطح آب و احتمال طغیان رودخانه ها، جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغزند گی جاده ها به ویژه آزاد راه شیراز – اصفهان وجود دارد.

آمادگی دستگاه های امدادی و اجرایی

حقیقت اظهار کرد : آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، احتیاط در سفر های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم، لایروبی کانال ها و آب راه ها، پاک سازی دهانه پل ها، عدم تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد یکم فروردین ماه نسبت به بارش باران، گاهی تندر و وزش باد در روز جمعه سوم فروردین در شیراز و همه مناطق استان و احتمال آبگرفتگی هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

به گزارش ایرنا، زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌ شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

Views: 2