مجله آتلانتیک: ایران از ابتدا «سلاح آخرالزمانی» داشت
مجله آتلانتیک: ایران از ابتدا «سلاح آخرالزمانی» داشت
آتلانتیک در گزارشی گفت که تسلط بر تنگه هرمز «سلاح آخرالزمانی» و اهرم بازدارندگی مادام‌العمر ایران برای فلج کردن اقتصاد جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبر گزاری فارس،مجله آتلانتیک در گزارشی به قلم آلن ایر، قدرت کنترل بر تنگه هرمز را «سلاح آخرالزمانی» ایران نامید.

این تحلیلگر آمریکایی معتقد است جغرافیا، بازدارندگی همیشگی به تهران بخشیده؛ چرا که توانایی مسدودسازی این آبراه حیاتی و فلج کردن اقتصاد انرژی جهان، اهرمی قدرتمندتر از هر جنگ‌افزاری است.

این گزارش تأکید می‌کند که ایران از ابتدا، بدون نیاز به تکنولوژی‌های پیچیده، این برتری استراتژیک را در اختیار داشته و فقط اخلاق به خرج داده است.

بازدیدها: 1