طرح تغییر شیوه برگزاری کنکور مغایر قانون اساسی شناخته شد
طرح تغییر شیوه برگزاری کنکور مغایر قانون اساسی شناخته شد
سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: طرح مجلس در خصوص تغییر شیوه برگزاری کنکور سراسری در جلسه امروز این شورا بررسی و مغایر با قانون اساسی شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: طرح اصلاح تبصره (۵) ماده (۵) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در خصوص شیوه برگزاری کنکور سراسری در جلسه امروز شورای نگهبان بررسی و مغایر با قانون اساسی شناخته شد.

اصلاح تبصره (۵) ماده (۵) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در خصوص شیوه برگزاری کنکور که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، به شرح زیر است:

**وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اِعمال تأثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت‌کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

طبق آنچه که هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفته است، طرحی که در بالا ذکر شده، در جلسه امروز این شورا مغایر قانون اساسی شناخته شده است.

Views: 15