زندگی نامه گیتی خامنه/چهره محبوب کودکی دهه شصتی ها
زندگی نامه گیتی خامنه/چهره محبوب کودکی دهه شصتی ها
گیتی خامنه در سال 43 متولد شده است ، لیسانس هنر با گرایش کارگردانی داشته و فوق لیسانس تهیه کنندگی و ادبیات نمایشی و روانشناسی خود را از دانشگاه نورتریج کالیفرنیا گرفته است و سال ها در امریکا زندگی کرده است .

به گزارش پایگاه خبری شباویز، گیتی خامنه در سال ۱۳۴۳ در تهران، خیابان امیریه به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات دبیرستان، وارد دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را در رشتهٔ زبان انگلیسی آغاز کرد ولی بعداً تغییر رشته داد و به تحصیل در هنر با گرایش کارگردانی سینما و تلویزیون پرداخت.
او به مدت ۱۵ سال در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پرداخت و سپس به خارج از ایران رفت. همچنین، مقطعی در یکی از مدارس کالیفرنیای شمالی، هنر و زبان فارسی تدریس می‌کرد. او در سال ۱۳۸۹ دوباره به ایران بازگشت
خامنه در سال ۱۳۵۸، در سن ۱۳ سالگی، به عنوان مجری برنامه «کودک و نوجوان» در شبکه یک سیما فعالیت خود را آغاز کرد. او تا سال ۱۳۷۰ در این برنامه حضور داشت و به یکی از چهره‌های محبوب کودکان و نوجوانان ایران تبدیل شد.

خامنه پس از خروج از ایران، به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به فعالیت‌های فرهنگی و هنری پرداخت. او در سال ۱۳۸۹، با برنامه «بچه‌های دیروز» به تلویزیون ایران بازگشت. این برنامه به بیان خاطرات کودکان دهه ۱۳۶۰ اختصاص داشت.

خامنه همچنین در مجموعه مستندِ «میراث ایران»، به‌عنوان جهانگرد، میراث تمدن و فرهنگ شمال‌غرب ایران را برای بینندگان شبکه سحر روایت می‌کند.

Views: 74