زندگی نامه پیمان یوسفی/گزارشگر فوتبال
زندگی نامه پیمان یوسفی/گزارشگر فوتبال
پیمان یوسفی متولد ۱۳۴۸ در خوی آذربایجان غربی، گزارشگر است، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته زیست شناسی [بیولوژیک] می باشد که از ۲۹ سالگی وارد عرصه گزارشگری شد و حالا مجری و تهیه کننده می باشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،یوسفی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران بوده و مجری تلویزیون، گزارشگر فوتبال و تهیه کننده است. او مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی دارد.

خانواده پدری پیمان یوسفی اهل شهر خوی آذربایجان غربی هستند. آقای یوسفی متاهل است و یک فرزند پسر دارد. پسر پیمان بر خلاف خودش به شدت به والیبال علاقه دارد و بازی‌های تیم ملی والیبال را نیز پیگیری می‌کند.

به گفته خودش از دوران کودکی به فوتبال و ورزش علاقه داشته و مجله‌های ورزشی مانند دنیای ورزش و کیهان ورزشی را دنبال می‌کرده است.

او همچنین می‌گوید ۸ سال داشتم که نام جام جهانی به گوشم خورد؛ آن هم جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین. در آن سال من تازه مدرسه می‌رفتم، ولی شدیدا پیگیر بازی‌های جام جهانی بودم. پیمان یوسفی فعالیت جدی خود را از سال ۱۳۷۷ با سازمان صدا و سیما شروع کرد و یک سال بعد اولین گزارش خود را در سال ۱۹۹۹ در جام جهانی جوانان بین دو تیم آرژانتین و کلمبیا گزارش کرد.

در سال ۱۳۹۶ در حالی که گزارشگر بازی ایران و سوریه را بر عهده داشت، با دیدن تصاویری از حضور زنان سوری در ورزشگاه ابراز امیدواری کرد که انشاالله در آینده‌ای نزدیک در ایران نیز شرایطی فراهم شود تا بانوان ایرانی هم بتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند. این اظهار نظر پیمان باعث شد که برای مدتی از گزارشگری و مجری گری کنار گذاشته شود و جای خالی او در برنامه‌ها و به ویژه برنامه فوتبال برتر به شدت حس شود.

سید مرتضی میرباقری، معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیمای ایران درباره شایعه ممنوع‌الکاری پیمان یوسفی با توجه به اظهار نظرش نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌هاگفت: پیمان یوسفی ممنوع‌التصویر نشده‌ است، با این حال ما به دوستان مجری خود توصیه کرده‌ایم که بر اساس مصالح ملی و شبکه و برنامه‌ای که در آن کار می‌کنند مطالب شان را بیان کنند. وقتی ما به کسی تریبون می‌دهیم آن شخص مأموریت معینی دارد و اگر بخواهد بدون کارشناسی نکته‌ای را بیان کند، در نظر نمی‌گیرند که این حرف چه ابعادی را دربردارد و چه هزینه‌ای را برای شبکه و برنامه ایجاد می‌کند. اگر قرار باشد افراد درباره همه چیز اظهارنظر کنند کاری غیرحرفه‌ای است. پیمان یوسفی کار غیرحرفه‌ای انجام داد، ولی اینگونه نبود که ممنوع‌التصویر شده باشد. اما غیبت او تا چند وقت از گزارش بازی‌ها و اجرای برنامه‌های فوتبالی، این شایعه را قوت بخشید.

پیمان یوسفی مجری و گزارشگر فوتبال پس از مدتی غیبت با گزارش دیدار انگلیس – اسلوونی به تلویزیون بازگشت. ولی تنها به عنوان گزارشگر دیده می‌شد و حضور تصویری به عنوان مجری برنامه دیگر به او داده نشد. وی سرانجام پس از مدتی تقریباً کوتاه دوری از دوربین مجدداً اجرای یک برنامه فوتبال را بر عهده گرفت.

پس از فوت بهرام شفیع تهیه کننده و مجری برنامه ورزش و مردم، مجری گری این برنامه به پیمان یوسفی داده شد. این برنامه جمعه هر هفته از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

جالب است بدانید آقای یوسفی علاوه بر گزارشگری در صدا و سیما در تهیه کنندگی و کارگردانی نیز دستی دارد و توانست در یکی از فیلم‌هایی که بخش کارگردانی آن را بر عهده داشت سیمرغ بلورین بگیرد. او شغل دوم دیگری ندارد و تمام وقتش را صرف مجری گری می‌کند.

Views: 17