زندگی نامه پیمان معادی/بازیگر و کارگردان
زندگی نامه پیمان معادی/بازیگر و کارگردان
پیمان معادی یکی از بازیگران صاحب سبک ایرانی است که به دلیل بازی در فیلم جدایی نادر از سیمن و درباره الی معروف شد. از آخرین فیلم های موفق پیمان معادی می توان به فیلم ابد و یک روز و فیلم متری شیش و نیم اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال ۱۹۷۰ در نیویورک، ایالات متحده به دنیا آمد. پیمان معادی متولد ۱۳۴۹ در نیویورک کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر برجسته و موفق ایرانی است.

در ۵ سالگی به همراه پدر و مادرش به ایران باز گشته است. او دلیل بازگشت به ایران را پیشنهاد کاری برای پدر در زمینه حقوق می‌داند. پیمان معادی بازیگر معروف کشورمان است که تا به حال موفقیت‌های زیادی در این زمینه در مراتب جهانی‌ به دست آورده است.

پیمان معادی متاهل می باشد و ازدواج کرده است. فرانک قوانلو نام همسر وی می باشد . این زوج دو فرزند به اسم های باران و رایان نیز داردند.

پیمان معادی در نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی همایون غنی زاده با دخترش باران همبازی شد. باران معادی نقش پسر بچه این نمایش را ایفا کرد.

معادی برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ به عنوان بازیگر در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی قابل توجهی ارائه داد.

معادی در سال ۲۰۱۴ در سریالی به نام آن شب محصول شبکه اچ‌بی‌او به کارگردانی استیون زایلیان بازی کرد که در سال ۲۰۱۶ پخش آن آغاز شد، معادی در این سریال در کنار جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز نقش شخصیتی به نام سلیم خان را ایفا می‌کند.

زایلیان یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فهرست شیندلر اثر استیون اسپیلبرگ بوده‌است. او همچنین در فیلم شش زیرزمین همبازی رایان رینولدز به کارگردانی مایکل بی شد. پیمان معادی و مایکل بی دومین همکاری خود را بعد از فیلم «۱۳ ساعت» تجربه می‌کنند.

او برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نویس در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را از جشنوارفه فیلم برلین ۲۰۱۱ به همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرده است.

Views: 5