زندگی نامه ندا شهسواری/نفر اول پینگ پنگ بانوان ایران
زندگی نامه ندا شهسواری/نفر اول پینگ پنگ بانوان ایران
ندا شهسواری متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۵ در کرمانشاه، پینگ پنگ باز است، فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی می باشد در یک خانواده کاملا ورزشی زندگی می کند، او نفر اول تنیس روی میز بانوان ایران می باشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ندا شهسواری در ۳۰ شهریور ۱۳۶۵ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی است و از سال ۱۳۸۰ در تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران عضویت داشته‌است. او نفر اول تنیس روی میز بانوان ایران می باشد.

ندا در یک خانواده پرجمعیت کرمانشاهی بدنیا آمد، یک خواهر بزرگتر از خود و دو خواهر و یک برادر کوچکتر دارد و همگی در ورزش پینگ پنگ شناخته شده و فعال هستند.همسر برادرش نیز از بازیکنان پینگ پنگ می باشد.

ندا شهسواری هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.وی مجرد است و ازدواج نکرده و مهدی خوش رزم همسر خواهرش نرگس می باشد.

علاقه خانوم شهسواری به پینگ پنگ از ۷ سالگی شروع شد.از پنجم ابتدایی با حضور در کلاس های این رشته در کانون پرورشی فکری جدی تر این ورزش را دنبال کرد و همان سال در مسابقات کشوری مقام سوم انفرادی را بدست آوردند

ندا از سال ۱۳۸۰ وقتی ۱۵ ساله بود عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان شد، او با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه در ازبکستان سهمیه بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد.

او اولین بانوی ایرانی حاضر در المپیک بود و در المپیک ریو ۲۰۱۶ هم حاضر بود.

می گوید رشته پر هزینه ای است و به لحاظ سخت افزاری هر ماه مبلغ زیادی هزینه راکت، توپ و چسب می شود و به علت وارداتی بودن از ژاپن تهیه آن سخت است.

وی با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه در ازبکستان، سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را کسب کرد. او با حضورش در المپیک لندن، اولین زن اهل ایران است که در رشته تنیس روی میز در المپیک حضور پیدا کرده‌است.اما در این بازی‌ها با شکست در بازی اول برابر حریفی از نیجریه حذف گردید.

شهسواری با قهرمانی دوباره در مسابقات آسیای میانه در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۵، سهمیۀ بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ را به دست آورد.در این مسابقات نیز بازی اول خود را به حریفی از بلاروس واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

Views: 77