زندگی نامه نجمه خدمتی/تیرانداز المپیکی
زندگی نامه نجمه خدمتی/تیرانداز المپیکی
نجمه خدمتی (زاده ۲۰ خرداد ۱۳۷۵ بیرجند) ورزشکار ایرانی اهل شهر بیرجند و عضو تیم ملی تیراندازی زنان ایران است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،نجمه خدمتی متولد ۲۰ خرداد ۱۳۷۵ در بیرجند ورزشکار ایرانی اهل شهر بیرجند و عضو تیم ملی تیراندازی زنان ایران است، فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه بیرجند می باشد که از ۱۳ سالگی شروع به تیراندازی کرد و حالا مدال طلای بازی های آسیایی را هم دارد.

خودش میگوید: از همان سن به همراه مادرم به سالن تیراندازی می رفتم و همین باعث شد کم کم به این رشته ورزشی علاقمند شوم.مادرش سرکار خانم مقصودی، مربی تیراندازی است و از کودکی نجمه را با این ورزش آشنا کرده، اولین مربی فرزندش نیز خودش بوده است نجمه در تیم بیرجند تیر میزده و حالا حدود ۲ سال است که در اردوهای مختلف تیم ملی حضور دارد.

خانم خدمتی حالا حضور پر رنگی در موسسه خیریه علی ابن ابیطالب (ع) دارد  که زیر نظر رسوال خادم قهرمان سابق کشتی فعالیت می کند

این موسسه به بخش های مختلف کشورمان سفر کرده و به نیازمندان بخصوص افراد روستاهای مرزی خدمات رسانی می کند

نجمه خدمتی در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی نخستین طلا آور رشته تیراندای تفنگ بادی ده متر از کاروان اعزامی کشورمان بود.

او دو سال بعد راهی المپیک ۲۰۱۶ ریو شد و در نهایت با کسب ۴۰۲/۳ امتیاز به رتبه هشتم رسید و از قرار گرفتن روی سکوی المپیک بازماند.

او در مورد الگوی ورزشی خود می گوید: وقتی نوجوان بودم عکس های الهه احمدی را به اتاقم می زدم و الگویم بود ، الهه مثل خواهر بزرگر ترم است که کلی از او یاد گرفته ام، من اما برعکس الهه اگر روزی مادر شوم ، دیگر تیراندازی نخواهم کرد.

Views: 109