زندگی نامه نازنین ملایی/قایقران روئینگ
زندگی نامه نازنین ملایی/قایقران روئینگ
نازنین ملایی قهرمان قایقرانی متولد 8 بهمن 1370 در شهر بندر انزلی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،نازنین ملایی متولد ۸ بهمن ۱۳۷۰ در بندر انزلی قایقران روئینگ زن اهل ایران است،فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس رشته مدیریت ورزشی می باشد عضو تیم ملی قایقرانی زنان ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم و قد ۱۷۳ است که تاکنون چندین مدال داخلی و خارجی کسب کرده و شهریورماه سال ۹۵ مدال طلای تک‌نفره بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا که در چین برگزار می‌شد را به دست آورد.

نازنین ملایی در ابتدا در رشته های ورزشی دو و میدانی و همینطور بسکتبال مشغول بوده تا جایی که چندین بار هم در مسابقات دو استانی شرکت کرده است .

اما در سن ۱۵ سالگی و پس از گذشت ۵ سال وارد ورزش قایقرانی می شود و علتش را هم انرژی آب می داند که او را به سمت خود کشیده است.

نازنین ملایی از زمانی که ۱۶ ساله بود فعالیت حرفه ای خود را در رشته قایقرانی آغاز کرده او در ابتدا به این رشته علاقه مند نبود ولی پس از اینکه چندی گذشت به این رشته علاقه مند شد و سال ۱۳۸۷ به عضویت تیم ملی ایران درآمد.

نازنین ملایی در سال ۱۳۸۶ وقتی ۱۶ ساله بود در پروژه استعدادیابی مربی فرانسوی آن زمان قایقرانی در مرحله اول بخاطر قدرت دوندگی در آمادگی جسمانی قبول شدبعد از آن بخاطر اینکه شنا هم بلد بود به دوره های آموزشی این رشته دعوت و در نهایت تصمیم گرفت فعالیت خود را ادامه دهد

نازنین ملایی در سال ۱۳۹۲ اولین مدال حرفه ای خود را در مسابقات کسب کرد در این مسابقات که به گفته خودش آسان نبود موفق شد افتخار آفرین باشد و پس از آن نیز مدال‌های رنگارنگ دیگری را نصیب خود کرد او تا به حال ۱۷ مدال کسب کرده است و تاکنون سه دوره پیاپی مدال طلای آسیا در ماده تکنفره قایقرانی را از آن خود کرده است

Views: 12