زندگی نامه مینا مهرنوش/داور مسابقه میدون
زندگی نامه مینا مهرنوش/داور مسابقه میدون
مینا مهرنوش از سال 1384 عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران می باشد و در سال 1385موفق به تاسیس رشته تجارت الکترونیک در این دانشگاه شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مینا مهرنوش متولد ۱۳۵۲ در تهران ، کارآفرین و مدیر زن ایرانی می باشد، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و دکترای اقتصاد گرایش بین المللی می باشد.مینا مهرنوش از دانشگاه الزهرا دکترای اقتصاد گرفته و تابحال بیش از ۴۰ تجربه شغلی را بدست آورده است.

مهرنوش در زمینه‌های اقتصادی فعالیت های زیادی کرده و رابطه خوبی با کسب‌ و کارهای خرد و استارت‌ آپ‌ها دارد و تا کنون با بسیاری از این شرکت‌ها در قالب مشاوره همکاری داشته است.
او برای تدویج و تویعه فعالیت های اقتصادی روزنامه کسب و کار را راه اندازی کرد و زمانی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه «کسب و کار» بوده است.
در طول دوران فعالیت خود چندین بار در لیست بانوان برتر کارآفرین کشور قرار گرفته و تا به امروز چندین کتاب و مقاله در همین زمینه نیز به ترجمه و تالیف کرده است.

مهرنوش از جمله کارآفرینانی است که در زمینه فرهنگی و علوم انسانی نیز فعالیت داشته و تصمیم گرفته به جای مهندس شدن، در زمینه علم اقتصاد تحصیل کند. او از سال ۱۳۸۷ که دکترای اقتصادی خود در رشته اقتصاد بین الملل در حوزه تجاری سازی و بین الملل سازی استارت‌اپ‌ها را گرفته است

زمانی که ۱۸ سال بیشتر نداشت توانست یک شرکت ساختمانی را بنیان گذاری کند و آنقدر خوب پیشرف داشت که در ۱۹ سالگی دسته چک گرفت و خیلی زود به موفقیت اقتصادی رسید .

مدتی در مجلات اقصادی و بازرگانی به عنوان ناظر علمی فعالیت می کرد ، سپس تحت عنوان مشاور بازاریابی با شرکت های گوناگون همکاری کرد توانست تجربه مفیدی کسب کند .

در سال ۸۰ مدیرکل بازاریابی و تحقیقات مطالعات و پژوهش های بازرگانی یک شرکت دولتی را به عهده گرفت در آن زمان ۲۸ سال بیشتر نداشت و این برای یک خانم جوان بسیار عجیب به نظر میرسید.

مدتی بعد مدیرکل برنامه ریزی تجاری و اطلاع رسانی توسعه تجارت وزارت صنعت معدن و معاونت توسعه صادرت در این سازمان شد .

سال ۸۴ عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۸۵ موفق شد مسئولان وقت دانشگاه را برای ایجاد رشته تجارت الکترونیک قانع کند

می گوید شاید باور نکنید اما حداقل ۵۰ جلسه رفتم برای مسئولان دانشگاه توضیح دادم که این رشته چی هست تا با آن موافقت کردند

از سال ۸۴ – ۸۵ وارد حوزه ICT شد و با نوشتن کتاب بانکداری الکترونیک توانست بعنوان مشاور عملیانی در بسیاری از پروژه های بانکداری الکترونیک با بانک ها همکاری کند

خانم مهرنوش از سال ۱۳۸۷ در ۳۵ سالگی بعد از اخذ مدرک دکترای خود در حوزه های تجاری سازی و بین الملل سازی استارت آپ ها فعالیت ها چشمگیری داشته است

ایشان تا کنون بالای ۴۰ تجربه کاری متفاوت در شرکت ها و مشاغل مختلف داشته است

اسفند ماه ۹۷ بعنوان عضو هیئت مدیره و معاون تجاری وارد شرکت رایتل شد و توانست ۲ شهریور ۹۸ توسط هیئت مدیره بعنوان مدیر عاملی رایتل برسید

تقریبا ۳۵ روز بعد از مدیرعاملی رایتل، بخاطر مصوبه رگولاتوری و مخالف سازمان تنظیم و مقررات رادیویی وزارت ارتباطات، ایشان مجبور به استعفا شدند

او مدتی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران (شعبه پردیس فارابی) را نیز بر عهده داشته و همین موضوع باعث ایجاد ارتباط نزدیک او با تیم‌های جوان و استارت‌آپی شده است.

او پیش‌تر در برنامه‌های تلویزیونی نظیر «یک گام بیشتر» این کار را انجام می‌داده و اخیرا هم در مسابقه میدون ،نقش مشاور کسب و کار را بر عهده داشته است.
او با تیم برنامه‌سازی این مجموعه، قصد دارند تا کسب‌وکارها را به جامعه معرفی و برای کسب‌وکارهای کوچک تیم‌سازی و سرمایه‌گذاری کنند.

Views: 136