زندگی نامه مهناز انصاریان/علت کناره گیری از بازیگری
زندگی نامه مهناز انصاریان/علت کناره گیری از بازیگری
مهناز انصاریان بازیگر تئاتر و تلویزیون و سینما متولد سال ۱۳۳۴ در تهران است که از بازیگران با سابقه و قدیمی ایرانی محسوب میشود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مهناز انصاریان بازیگر تئاتر و تلویزیون و سینما متولد سال ۱۳۳۴ در تهران است که از بازیگران با سابقه و قدیمی ایرانی محسوب میشود.

مهناز انصاریان  فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم کلید به کارگردانی ابراهیم فروزش آغاز نمود.

مهناز انصاریان بیشتر با ایفای نقش خاله شیرین در مجموعه تلویزیونی پس از باران و نقش هلن در مجموعه تلویزیونی مرگ تدریجی یک رویا شناخته می شود.

مهناز انصاریان با بازی در سریال پس از باران در نقش خاله شیرین و پیری و میانسالی شیرین خدمتکار شهربانو خانم کوچیک با بازی در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی سعید سلطانی به شهرت رسید.

انصاریان ، علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی نیز تبحر دارد و اولین کتاب خود را به نام لیلا به رشته نگارش درآورد که بعدها داریوش مهرجویی فیلم لیلا را بر اساس این رمان ساخت.

رمان دیگر وی مروارید کیش و پانسیون محله مونمارتر نام دارد بود که به دو زبان ترجمه و به چاپ رسیده است.

اولین رمان مهناز انصاریان لیلا بود که داریوش مهرجویی در سال ۱۳۷۵ فیلمِ لیلا را بر اساس رمان او ساخت و سپس کتاب به چاپ رسید. کتاب دومش پانسیون محله مونمارتر بود که در انگلیس و فرانسه به دو زبان ترجمه و چاپ شد.

وی بعد از مجموعه تلویزیونی پس از باران از بازیگری کناره گیری کرد و علت این تصمیم را یک تصمیم شخصی عنوان کرده و گفته است که دیگر علاقه ای به بازیگری نداشتم و تصمیم گرفتم بعد از مرگ تدریجی یک رویا در اوج خداحافظی کنم.

Views: 13