زندگی نامه مهدی فخیم زاده/بازیگر،کارگردان و فیلم نامه نویس
زندگی نامه مهدی فخیم زاده/بازیگر،کارگردان و فیلم نامه نویس
مهدی فخیم زاده متولد ۲۰ تیر ۱۳۲۱ در تهران ؛ بازیگر ، کارگردان و فیلمنامه نویس است، فارغ التحصیل لیسانس هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران می باشد که در کنار فعالیت هنری ، ورزشکار ، تهیه کننده ، طراح صحنه و لباس می باشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مهدی فخیم زاده متولد در ۲۰ تیر ۱۳۲۱ در تهران است. او سه خواهر و دو برادر از خود بزرگتر دارد. به اصرار مادرش دو سال پزشکی خوانده اما به دلیل نداشتن علاقه درس خود را رها کرده و به سمت بازیگری رفته است.

مهدی فخیم زاده بعد از انصراف از پزشکی و ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک ، تئاتر را از دانشگاه شروع کرده و آنجا با رضا میرلوحی کارگردان آشنا شد.

فخیم زاده از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷ در بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد سپس فعالیت خود را بعد از انقلاب از سال ۱۳۶۰ با فیلم میراث من جنون دوباره پی گرفت.

با مستند تاریخ قشم در سال ۱۳۶۴ به تلویزیون بازگشت تا اینکه سال ۱۳۷۹ در ۵۸ سالگی با ساخت سریال فاخر ولایت عشق (امام رضا) مورد تحسین قرار گرفت.

در سال ۱۳۸۸ با ساخت سریال پلیسی خواب و بیدار در مقام کارگردان و بازی در نقش اصغر کپک به شدت مورد تحسین قرار گرفت

او برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ به همراه همسرش مقابل دوربین ها حاضر شد و از ازدواج خود یک دختر دارد.

وی علاوه بر بازیگری و کارگردانی از ورزشکتران حرفه ای در رشته های رزمی میباشد و سالهاست در رشته کاراته فعالیت داشته و رزمی کار حرفه ای است و با وجود گذر عمر در دهه هفتاد زندگی اما از آمادگی جسمانی و استایل بسیار خوبی به انجام تمرینان ورزش های رزمی برخوردار است و در رشتهٔ ورزشی کاراته دارای دان ۵ است.

Views: 22