زندگی نامه مریم مؤمن/از کودکی تا شهرت
زندگی نامه مریم مؤمن/از کودکی تا شهرت
مریم مومن متولد شده شهر مشگین شهر اردبیل و محله قروه درویش است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مریم مؤمن در ۶ مرداد ۱۳۷۷ در مشگین شهر، استان اردبیل به دنیا آمده‌است. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری در مقطع کارشناسی است. مؤمن تنها فرزند خانواده بوده و پدر و مادرش زمانی که او ۹ سال داشت از هم جدا شده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون آنقدر بازیگوش بوده که پدرش او را به ترکی “اوغلوم” یعنی پسرم صدا می‌زده است.

پدرش نی نواز و مادرش اسب سوار است اما اصلا موافق ورود او به دنیای سینما و بازیگری نبوده است. با این حال در این بین خاله اش بزرگترین حامی او در مسیر بوده است.

نخستین سریالی که مریم مومن در آن ایفای نقش کرده است سریال بانوی عمارت است.

سریال بانوی عمارت یک سریال ۴۰ قسمتی است که هر قسمت آن ۴۵ دقیقه است و کارگردان آن عزیزلله حمیدنژاد است. مریم مومن در این سریال با بازیگرانی همچون غزل شاکری، رامتین خداپناهی و شبنم فرشادجو همبازی شده است.

مریم پیش از بازی در سریال بانوی عمارت در حوزه تئاتر هم به عنوان بازیگر فعالیت داشت. او در طی یک مصاحبه اذعان داشت که: در دوران کودکی بازیگری برایم جذابیت داشت به همین خاطر از سال دوم راهنمایی کارم را در تئاتر شروع کردم و در طی این سال‌ها برای رسیدن به جایی که قرار دارم تلاش‌ کردم. مریم در ابتدا با تئاترهای دانشجویی کارش را شروع کرد تا اینکه در سال ۱۴۰۰ برای تله تئاتر اتاق عروس به کارگردانی محمد قنبری انتخاب شد.

خانم مومن از سوم راهنمایی بخاطر طلاق پدر و مادرش برای اینکه روی پا خود بایستد بعنوان دستیار کنار دنداپزشک کار کرد و مدتی هم اینترنتی مشغول بکار بود.

به سوارکاری علاقه دارد و برای سریال بانوی عمارت یاد گرفت از کودکی عاشق اسب یونیکورن (تک شاخ) است و اتاقش پر از عکس های این اسب رویایی است و از بچگی علاقه زیادی به لواشک و آلوچه خشک دارد و به گفته خود معتاد ایناست.

Views: 15