زندگی نامه ماهور الوند/بازیگر
زندگی نامه ماهور الوند/بازیگر
ماهور الوند متولد ۲۲ تیر ۱۳۷۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد که از ۲۱ سالگی جلوی دوربین رفت و حالا می گوید رویای من کار با همه کارگردان هاست

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ماهور الوند ۲۲ تیر سال ۱۳۷۳ در تهران و در یک خانواده هنرمند به دنیا آمده است. پدرش سیروس الوند از کارگردان‌های قدیمی سینماست، مادرش زهرا جناب و تنها یک خواهر به نام آهو دارد. او همچنین برادرزاده خشایار الوند فیلم نامه‌نویس به نام کشور است.

ماهور الوند فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل می‌کند. اغلب کارهای وی در زمینه تئاتر در قالب کارهای دانشجویی و برای جشنواره تئاتر دانشجویی بوده است که از بین آنها دو کار نیز به عنوان کار برگزیده انتخاب شدند.

ماهور الوند نحوه ورود به سینما را علاقمندی به حضور در تست‌های بازیگری و نهایتاً انتخاب توسط آقای میرکریمی برای بازی در فیلم او بیان کرد. او ترجیح می‌دهد بر اساس استعداد و توانایی‌های خود مشغول کار و مورد قضاوت واقع شود و انتخابش به واسطه شهرت پدر نباشد، تا جایگاه مستقلی در سینما پیدا کند. با این وجود دوست دارد کار مشترکی هم با پدر خود یعنی سیروس الوند داشته باشد.

ماهور که کار در دنیای هنر را با علاقه به تئاتر شروع کرد و بعد از تجربه‌ای که از بازی در فیلم سینمایی دختر داشت، به کار سینما هم علاقمند شد، کار در دو شاخه را دنبال کرد.

او بخاطر بازی در چهارراه استانبول توانست منتخب نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره فجر سال ۹۶ در بخش سودای سیمرغ شود. از دیگر افتخارات او می‌توان به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره جهانی فجر سال ۹۷ بخاطر بازی در فیلم هت‌تریک اشاره کرد.

ماهور الوند مجرد است و تا به حال وارد زندگی زناشویی نشده است. او می‌گوید که فعلاً قصد تمرکز روی حرفه‌ی بازیگری را دارد و برای ازدواج بسیار سرسختانه رفتار خواهد کرد.

Views: 24