زندگی نامه فرزانه فصیحی/دختر تندباد ایران
زندگی نامه فرزانه فصیحی/دختر تندباد ایران
فرزانه فصیحی، یکی از شخصیت های برجسته و مشهور در عرصه ی ورزش است. فرزانه فصیحی متولد 13 دی 1371 در اصفهان است، وی دونده و عضو تیم ملی دو میدانی زنان ایران است. به دلیل داشتن رکورد دوی 60 متر زنان ایران به دختر باد ملقب شده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فرزانه فصیحی متولد ۱۳ دی ۱۳۷۱دونده و عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است. اصالت این ورزشکار خوب کشورمان شهر اصفهان است، پدر او یک والیبالیست بود و تنها برادرش نیز یکی از مربیان شطرنج بود. مادر فرزانه همواره او را در این راه حمایت و تشویق می کرد. به دلیل بزرگ شدن در یک خانواده ورزشی، از کودکی ورزش به عنوان بخشی از زندگی او شکل گرفت.

فرزانه فصیحی عضو تیم ملی دومیدانی ایران بود و در رشته تربیت بدنی فارغ التحصیل از دانشگاه اصفهان شد. با حمایت خانواده اش، او به سطح برتر دومیدانی رسید و به عنوان یک دونده تیم ملی ایران شهرت یافت. او به عنوان “دختر تندباد ایران” شناخته می شد.

او در سال ۲۰۱۶ مدال نقره بخش تیمی رشته دو ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا و در سال ۲۰۱۸ مدال برنز رشته دو ۶۰ متر هشتمین دوره مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را به دست آورد. فصیحی رکورددار دو ۶۰ متر زنان ایران است و به دخترباد و جگوار ایران مشهور است.

وی در سال ۲۰۲۰ با کسب رکورد ۷.۲۹ ثانیه در مسابقه دوی ۶۰ متر در بلگراد صربستان، با ثبت رکورد جدیدی در ایران و بهبود رکورد قبلی خود، و همچنین ثبت رکورد مورد نیاز ورودی برای مسابقات جهانی، به عنوان اولین زن ایرانی به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه یافت.

فرزانه فصیحی در ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمانی که ۲۷ ساله بود با خبرنگار ورزشی به نام امیر حسینی ازدواج کرد. ایشان برای مدتی مدیر روابط عمومی فدارسیون والیبال بود. 

زمانی که فرزانه رکورد۱۰ متر را زد، مصاحبه ای از جانب امیر حسینی با ایشان برگزار شد که همین موضوع سبب آشنایی این زوج با همدیگر را فراهم کرد. براساس آنچه فرزانه فصیحی عنوان می کند: 

در کل از نظر من زندگی با یک خبرنگار ورزشی اتفاق خیلی خوبی است بخاطر اینکه همسرم می تواند مرا بعنوان یک ورزشکار درک کند.

بانوی دومیدانی ایران در سال ۲۰۲۰ توانست رکورد ۲۹/۷ ثانیه را در مسابقه دوی ۶۰ متر از آن خود کند، این مسابقات در بلگراد صربستان برگزار می شد و درنهایت رکورد قبلی این ورزشکار نیز شکسته شد. او با این رکورد ورودی مسابقات جهانی داخل سالن را بدست آورد

Views: 37