زندگی نامه فرزانه سهیلی/بازیگر
زندگی نامه فرزانه سهیلی/بازیگر
فرزانه سهیلی متولد ۱ فروردین ۱۳۶۵ در اصفهان ، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری می باشد که سیزده سالگی وارد بازیگر تئاتر شد سپس در قامت نویسنده نمایشنامه هم کار کرد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فرزانه سهیلی (زاده ۱ فروردین ۱۳۶۵ در اصفهان)، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است، وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر و معماری است

خانم سهیلی در خانواده ای ۵ نفره متولد شده است و فرزند سوم خانواده اش است.پدرش رجبعلی سهیلی است و به مدت ۲۵ سال کارمند فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بوده است.

یک خواهر بزگتر از خودش به نام فرناز دارد که متولد ۱۷ آبان است، وی همچنین یک برادر بزگتر از خودش نیز به نام فرشید دارد که دکترا بیوالکتریک دارد و توسعه دهنده فناوری برای صنعت محیط زیست و کشاورزی است .

خانم سهیلی کار هنری را از تئاتر آغاز نموده و از بازیگران با سابقه تئاتر محسوب میشود که تاکنون چندین نمایش را با بازی خوب و درخشان روی صحنه اجرا کرده است

از جمله آثار هنری وی در تئاتر میتوان به نمایشنامه مراسم مرگ داداش خوش آمدید ، نمایش عروسک‌های سکوت ، عیش و نیستی ورود آقایان ممنوع، بادبادک بر خاک و…… اشاره کرد.

ایشان علاوه بر بازیگری، در زمینه طراحی و نمایش نامه نویسی و کارگردانی تئاتر و … نیز فعالیت دارد.

اولین بازی وی مربوط به نمایشی بنام نقل آخر بودو از دیگر نمایش های او می توان به نمایش p2 به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی ،کوکوی کبوتران حرم به کارگردانی افسانه ماهیان را نام برد.

فرزانه سهیلی در سال ۱۳۸۹ با بازی در سریال تبریز در مه در نقش گلناز وارد قاب تلویزیون شد.فرزانه سهیلی در سال ۱۳۹۹ نیز با فیلم سینمایی صحنه زنی اولین تجربه سینماییش را به دست آورد.

وی در سریال باخانمان در نقش نگار بازی کرده است.فرزانه سهیلی در جدیدترین کارش در سریال پلاک ۱۳ بازی کرده است.خانم فرزانه سهیلی همچنین به عنوان نویسنده و نمایش نامه نویس هم فعال است.

Views: 27