زندگی نامه فاطمه کرم زاده/تیرانداز عضو تیم ملی
زندگی نامه فاطمه کرم زاده/تیرانداز عضو تیم ملی
فاطمه کرم‌زاده (زاده ۵ آذر ۱۳۷۷ در خرمشهر) عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران است. و در بوشهر سکونت دارد، وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ حضور داشت.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فاطمه کرم‌زاده متولد ۵ آذر ۱۳۷۷ در بوشهر عضو تیم ملی تیراندازی زنان ایران است، دانشجوی لیسانس رشته علوم ورزشی در دانشگاه الزهرا در تهران می باشد که از ۱۰ سالگی فعالیت اش را شروع کرد و حالا دارنده مدال طلای قهرمانی آسیاست.

فاطمه کرم زاده، در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده است و کوچک ترین عضو خانواده است. فاطمه کرم زاده، یک خواهر بزرگ تر از خودش دارد. البته خواهر فاطمه کرم زاده مانند خودش در رشته های ورزشی فعالیت ندارد و بیشتر در زمینه های هنری فعالیت می کند. 

با اینکه فاطمه کرم زاده در شهر خرمشهر به دنیا آمد، اما مدت زیادی در آنجا نمانده است. خانواده فاطمه کرم زاده در دوران کودکی او، به بوشهر مهاجرت کردند. فاطمه کرم زاده، در بوشهر بزرگ شد و به رشته تیر اندازی علاقه مند شد. 

کرم زاده از ۱۳ سالگی وارد تیم ملی نوجوانان شد اما اولین افتخار بین المللی او سال ۱۳۹۴ در ۱۷ سالگی کسب مدال نقره سه وضعیت در مسابقات قهرمانی آسیا بود

او در این مسابقات که در کویت برگزار می شود همچنین دو مدال طلا در تفنگ بادی ۱۰ متر و تفنگ درازکش ۵۰ متر نیز بدست آورد

وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست چهارمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان) را برای ایران به دست بیآورد.

وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ یک مدال نقره در تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر تیمی زنان (به همراه الهه احمدی و مه‌لقا جام‌بزرگ) و یک مدال برنز در تفنگ بادی ۱۰ متر تیمی زنان (به همراه نجمه خدمتی و حسنا توتونچی) به‌دست‌آورد.

پنجمی در مسابقات تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان در فینال انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ و کسب سهمیه با حضور در فینال از جمله موفقیت های این ورزشکار می باشند .

فقط ۱۷ سال دارد، اما در همین ۳ سالی که به عضویت تیم ملی تیراندازی درآمده، یک دوجین مدال آسیایی و جهانی کسب کرده است؛ از نقره تیمی ۱۰ متر بادی جهانی تا طلای انفرادی و تیمی جوانان ۵۰ متر تفنگ خفیف آسیا، نقره انفرادی و طلای تیمی سه وضعیت آسیایی، طلای تیمی ۱۰ متر بادی آسیایی.‌«فاطمه کرم‌زاده» را باید ستاره جدید تیراندازی ایران نامید؛ دختری از جنوب کشور که در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت به تنهایی ۴ مدال طلای تیمی و انفرادی را به گردن آویخت و جالب آن که همین استعداد درخشان، قبل از تیراندازی عاشق شمشیربازی بود، اما به دلیل این‌که در بوشهر باشگاهی برای آموزش این رشته وجود نداشت، راهی رشته تیراندازی شد تا اینچنین افتخارآفرین باشد.

فاطمه کرم زاده در اولین فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تیراندازی بانوان (ده متر تفنگ بادی) متاسفانه در مرحله مقدماتی حذف شد و به فینال نرسید تا نماینده چین، این کشور پر مدعای المپیک، بتواند اولین قله را فتح کند.

Views: 22