زندگی نامه علی اکبر قلیچ/خواننده و مداح و مجری!
زندگی نامه علی اکبر قلیچ/خواننده و مداح و مجری!
علی اکبر قلیچ مداح و خواننده متولد ۱۹ مهر ۱۳۷۲ در نازی آباد تهران است که با حضور در شبکه نسیم و اجرای برنامه از سرگذشت به شهرت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،علی اکبر قلیچ متولد ۱۹ مهر ۱۳۷۲ در تهران، خواننده مذهبی و مداح اهل بیت است. وی فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته مکانیک و دانشجوی لیسانس علوم سیاسی است، از خوانندگی به سمت مداحی رفته و حالا در هر دو زمینه مداحی و خوانندگی پاپ فعالیت می کند.

علی اکبر قلیچ در محله نازی آباد تهران بزرگ شده است، خانواده ای مذهبی دارد و همین موضوع باعث شد با تشویق پدرش از سن پنج – شش سالگی مداحی را آغاز کند.

اولین قطعه رسمی که از علی اکبر قلیچ شنیده شد ترانه ترکش از آلبوم بی‌سیم‌چی بود که با استقبال گسترده مخاطبان این دسته قرار گرفت.

از دیگر آثار این هنرمند میتوان به «ارباب تشنه لب»، «رکعت هشتم»، «برکت مذاکره»، «تیتراژ سریال مهر طوبی» و «مرگ= آمریکا» که اثری مشترک از حامد زمانی و علی اکبر قلیچ است، اشاره کرد.

علی قلیچ را باید هم مداح بنامیم و هم خواننده. او به عنوان خواننده پاپ بین مردم شهرت دارد هر چند بیشتر ترانه ها و آلبوم‌هایی که منتشر کرده تم مذهبی دارد. اما در از کودکی و از ۵ سالگی در هیئت ها به مداحی و نوحه خوانی مشغول بوده است.

برنامه جدید «از سرگذشت» با اجرای علی قلیچ روی آنتن شبکه نسیم می رود. برنامه ای تاکشو و گفت‌وگو محور که افرادی را به برنامه خواهد آورد که در نوع خودشان جالب توجه و حرف‌های گفتنی دارند. علی‌اکبر قلیچ این برنامه را اجرا می کند. هنرمندی که هیئتی‌ها به عنوان مداح هم می‌شناسند.

علی‌اکبر قلیچ می‌گوید: من دوست دارم امام حسین (ع) زنده‌ام کند. آن دوراهی که در زندگی‌آم داشتم و دارم این است من می‌ترسم از روزی که نکند یک موقع نتوانم برای امام حسین (ع) گریه کنم.

وی در مورد مداحی در بیت رهبری میگوید: لطف خدا بود که من به این مراسم دعوت شدم یکی از بهترین اتفاقات زندگی من همین بود و افتخار می‌ کنم در بیت رهبرمعظم انقلاب به عنوان ذاکر برای امام حسین (ع) انجام وظیفه کردم

Views: 778