زندگی نامه عبدالله روا/مجری پرکار و فعال تلویزیون
زندگی نامه عبدالله روا/مجری پرکار و فعال تلویزیون
عبدالله روا متولد ۵ اسفند ۱۳۶۴ در چهارمحال بختیاری، مجری است،فارغ التحصیل لیساس حقوق اصفهان و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشی می باشد که از شبکه استانی شروع کرد و حالا مجری سرشناسی است

به گزارش پایگاه خبری شباویز،عبدالله روا بروجنی ۵ اسفند ۱۳۶۴ در شهر بروجن استان چهارمحال بختیاری بدنیا آمد. پدرش زمانی کـه عبدالله تنها ۱۱ ماهش بودو تنها فرزند خانواده بود شهید شد. او یک معلم بسیجی بود کـه در عملیات ۵ شلمچه بـه شهادت رسید.

بعد‌ها مادر او با یکی از هم‌رزمان پدرش ازدواج کرد و حالا عبدالله صاحب ۴ خواهر و برادر اسـت. روا علاقه بـه مادرش را غیرقابل توصیف میداند و از پدرش بعنوان اسطوره زندگی‌اش یاد میکند.

او از کودکی بـه ادبیات علاقه‌مند بودو شعر می‌سرود. در مقطع لیسانس در دانشگاه اصفهان رشته حقوق خواند، اما کارشناسی ارشد را در رشته مورد علاقه‌اش یعنی ادبیات ادامه داد.

عبدالله روا فعالیت مجری‌گری را از سال ۱۳۸۷ وقتی ۲۳ ساله بود از شبکه استانی جهان‌بین، «چهار محال بختیاری» آغاز کرد و بعد در مرکز رادیویی این استان نیز بـه فعالیت و اجرای رادیویی پرداخت.

در زمان تحصیل کارشناسی ارشد در تهران، دریک دوره آموزشی بنام «طرح جم» شرکت کرد و آن‌جا بـه واسطه یک دوست بـه تهیه کننده برنامه «روز از نو» و «شیش‌تایی‌ها» یعنی «حامد جواد زاده» معرفی شد.

وی نامزد بهترین مجری تلویزیونی در جشنواره های سین سیما و جام جم در سال ۱۳۹۷ و همچنین کاندیدای چهره سال تلویزیون در جشن حافظ سال ۱۳۹۸ بوده است.
همچنین او در تابستان ۹۸ اولین برنامه تلویزیونی خود به عنوان تهیه‌ کننده را با نام از شنبه برای شبکه ورزش تولید کرد.
او اجرای برنامه های جنحالی چون شب‌های فوتبالی، شیدایی، ویدیوچک را بر عهده داشته است

روا علاوه بر اجرا به سرودن شعر و ترانه هم می‌پردازد.
وی تاکنون از جشنواره‌های شعر زیادی حائز رتبه شده‌است، ازجمله جشنواره شعر رضوی سال ۱۳۸۸، جشنواره سوختگان وصل در سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و جشنواره شعر دفاع مقدس سال ۱۳۸۴. وی با سرودن غزلی دربارهٔ علی ابن موسی الرضا نفر اول کنگره شعر رضوی کرمان و برگزیده برگزیدگان جشنواره بزرگ رضوی سال ۱۳۸۸ شد. همچنین در سال ۱۳۹۲ ترانه‌ای از وی به نام «مترو» با صدای رضا یزدانی منتشر شد.
از وی قطعاتی با صدای مازیار فلاحی، محمدرضا مقدم، غلامرضا صنعتگر و چند خوانندهٔ دیگر منتشر شده‌است.
در آهنگ “بچه های ایران” از حامد محضرنیا، حامد طاها، مهدی شکوهی به صورت دکلمه خوانی اجرا داشته است که شاعر این دکلمه نیز خود روا بوده است

ایشان فعلا ازدواج نکرده و هنوز مجرد است

Views: 13