زندگی نامه شقایق دهقان/بازیگر طنز
زندگی نامه شقایق دهقان/بازیگر طنز
شقایق دهقان متولد ۴ اسفند ۱۳۵۷ در آلمان ، بازیگر سینما و تلویزیون است، تا مقطع دیپلم بیشتر نخواند اما وارد کلاس های عروسک گردانی شد سپس بازی در تئاتر را تجربه کرد و با سریال پاورچین به شهرت رسید و حالا یک فرزند دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،شقایق دهقان متولد ۴ اسفند ۱۳۵۷، در گینس آلمان متولد شد. بعد از ۳ ماه زمانی که تحصیلات پدرش به اتمام رسید، به ایران بازگشتند. سپس به دلیل کار پدرش به مدت ۶ سال در نکا زندگی کردند و بعد به تهران آمدند. دو خواهر و یک برادر دارد و رابطه عاشقانه ای میان خانواده آنها برقرار است و شقایق دومین فرزند خانواده است.

شقایق دهقان فعالیت هنری خود را در تابستان ۱۳۷۴ و موقعی شروع کرد که جهت گذراندن اوقات فراغت در یکی از کلاس‌های عروسک‌گردانی فرهنگسرای امیرکبیر ثبت نام نموده بود. او دو سال بعد، هم‌زمان با امتحانات نهایی سال چهارم دبیرستان از سوی معلمی که در آن کلاس با هم آشنا شده بودند به گروه تئاتر عروسکی که برای جشنواره عروسکی آماده می‌شدند معرفی گردید.

سپس به واسطه یکی از همکارهای خود به گلچهره سجادیه معرفی شد که در نهایت با همکاری با گروه او اجرای برای اولین‌بار بازی در یک نمایش جدی را تجربه نمود. در همین مقطع زمانی بود که شقایق فعالیت نوشتاری خود برای برنامه کودک را آغاز نمود.

شقایق برای اولین‌بار در سال ۱۳۷۵ با سریال هوای تازه کاری از حسن فتحی بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه نمود. سپس سال ۱۳۷۶ برای سریال قطار ابدی به کارگردانی رضا عطاران به فعالیت خود ادامه داد. 

شقایق در شبکه نمایش خانگی هم بسیار فعال بوده و از کارهای شاخص وی در این حوزه می‌توان به ایفای نقش مجدد پرستو شیرزاد برای سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره کاری از سروش صحت اشاره کرد. این مجموعه نمایشی پس از پخش توانست دوباره نظر مخاطبان آثار سروش صحت را به خود معطوف نماید. 

شقایق دهقان در سال ۱۳۸۳ وقتی ۲۶ ساله بود با مهراب قاسم خانی ۳۳ ساله ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر بنام نویان می باشد

مهراب قاسم خانی از ازدواج اول خود نیز صاحب یک فرزند دختر بنام نیروانا می باشد

Views: 27