زندگی نامه سیدرضا نریمانی/مداح اهل بیت
زندگی نامه سیدرضا نریمانی/مداح اهل بیت
سید رضا نریمانی متولد ۱۳۶۵ در اصفهان، مداح است، صدا و سبک زیبایی در مداحی دارد، با نوحه منم باید برم در وصف مدافعان حرم او را به شهرت رساند، در فضای مجازی فعال است و برادش از علما می باشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سید رضا نریمانی از مداحان انقلابی می باشد که در شهر اصفهان در محله ای به نام زینبیه و در سال ۱۳۶۵ به دنیا آمده است. او در خانواده ای انقلابی رشد کرده و از سن ۸ سالگی به خواندن نوحه در دسته های عزاداری شهر اش پرداخت.

تا سن ۱۵ سالگی به این مسیر ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۸۰ به صورت منظم تر و به صورت هفتگی در جلسات خانگی نوحه میخواند. ۵ سال بعد در حالی که ۲۰ سال داشت در قم با حاج مهدی سلحشور دیدار می کند و با ایشان آشنا می شود. از آن هر هفته به صورت مرتب از قم به اصفهان می رفت تا نزد حاج مهدی سلحشور به یادگیری مداحی به صورت حرفه ای بپردازد.

پیشرفت او در مداحی باعث شد تا با پیشنهاد حاج مهدی سلحشور در هیئت فاطمیون قم نوحه خوانی کند و رفته رفته در بین مردم شهر شناخته شد.

یکی از پر جمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین هیات‌های عزاداری در اصفهان هیئت سیدرضا نریمانی است. او از سال۷۹ فعالیت حرفه‌ای خودش را آغاز کرده است. این مداح جوان اصفهانی با نوحه منم باید برم که در وصف مدافعان حرم و خانواده‌های آنهاست گل کرد و به شهرت رسید.

در سال ۸۷ هیئت فداییان حسین ع اصفهان تاسیس شد. این هیئت در ابتدا به صورت خانگی و محدود برگزار می‌شد تا اینکه در سال ۱۳۹۱ تصمیم به محدوده بیشتر برای این هیئت درنظر گرفتند. وارد مساجد و حسینیه‌ها شدند و همین امر حالت مردمی‌تری به خودش گرفت. 

Views: 1525