زندگی نامه سام قریبیان/بازیگر، نویسنده و کارگردان
زندگی نامه سام قریبیان/بازیگر، نویسنده و کارگردان
سام قریبیان متولد ۱۳ دی ۱۳۵۸ در نیویورک آمریکا ؛ بازیگر ، نویسنده و کارگردان است، فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما از دانشگاه ایالت کالیفرنیا می باشد که از ۷ سالگی بازیگری را شروع کرد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سام قریبیان بازیگر، نویسنده، صداپیشه و کارگردان کشورمان ۱۳ دی ماه ۱۳۵۸ در نیویورک متولد شد. سام قریبیان در خانواده ای هنرمند متولد شد و راه پدرش را در دنیای هنر ادامه داد.

فرامرز قریبیان بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون پدر سام قریبیان است و این چهره جوان در کنار مردی بزرگ شد که سالهاست در عرصه هنر نقش آفرینی می کند و نقش های ماندگاری را نیز خلق کرده است.

سام قریبیان دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد سینما از ایالت کالیفرنیا است. او بعد از کسب این مدارک تحصیلی یک دوره یکساله آموزشی را هم در آکادمی فیلم نیویورک گذراند.

سام قریبیان به دلیل شغل پدر، از دوران کودکی با دنیای بازیگری آشنا بوده و اولین بار در سال ۶۴ در فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان به ایفای نقش پرداخت، سپس در فیلم شکار خاموش با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی و گلاب آدینه در سال ۱۳۶۸ به چهره شناخته تری تبدیل شد.

این هنرمند کشورمان بعد از چندین سال گزیده کاری سال ۷۶ با اجرای یک برنامه به تلویزیون آمد و بعد از آن به عنوان نویسنده، بازیگر تئاتر و کارگردان فعالیت کرد.

سام قریبیان در آثاری همچون فیلم خروج، گردباد، گناهکاران، قانون و عالیجناب با پدرش فرامرز قریبیان همکاری کرده است.

سام قریبیان که علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت می کند برای نوشتن فیلمنامه فیلم گناهکاران موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره سوئیس شده و کاندید دریافت سیمرغ بلوین از جشنواره فجر شد.

سام قریبیان بعد از چند سال بازیگری به سراغ کارگردانی رفت و اولین بار در سال ۱۳۹۳ فیلم ۳۶۰ درجه را کارگردانی کرد و با سریال عالیجناب، نخستین تجربه ساخت سریال های نمایش خانگی را بدست آورد.

Views: 8