زندگی نامه ساره جوانمردی/رکورد دار تیراندازی در پاراالمپیک توکیو
زندگی نامه ساره جوانمردی/رکورد دار تیراندازی در پاراالمپیک توکیو
ساره جوانمردی عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران است. جوانمردی موفق شد در مسابقات پارالمپیک توکیو با شکستن رکورد جهانی به مدال طلا دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ساره جوانمردی زاده ی ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز است،ساره جوانمردی به عنوان فرزند چهارم خانواده به دنیا آمد و یک خواهر بزرگ و سه خواهر کوچکتر از خود دارد.

وی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیراز است که به عنوان کارمند قراردادی در اداره ی کل ورزش و جوانان استان فارس مشغول فعالیت می باشد. 

جوانمردی به عنوان بهترین ورزشکار زن سال ۲۰۱۴ آسیا انتخاب شد ساره جوانمردی در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به مدال طلا دست یافت. او به امتیاز ۱۹۳.۴ رسید و رکورد جهانی را جابه‌جا کرد.

مدال طلای ساره جوانمردی، ‌ نخستین طلای کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ بود. او یک طلای دیگر نیز در رشته طپانچه ۵۰ متر دریافت کرد.

جوانمردی ۲ مدال طلای پارالمپیک ریو و مدال برنز پارالمپیک لندن را در کارنامه دارد، وی در مسابقات تیراندازی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، انگلستان موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شد.

همچین در تیرماه سال ۱۳۹۳ و در روز نخست مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در آلمان، جوانمردی به مقام قهرمانی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر P۲ رسید.

او در پایان مسابقات بخش بانوان در قسمت انفرادی با کسب امتیاز ۱۹۵٫۶ به عنوان قهرمانی جهان دست یافت، وی در سال ۲۰۱۴ در رقابتهای پارا آسیایی اینچئون به عنوان بهترین ورزشکار زن آسیا معرفی شد این انتخاب به دلیل عملکرد خوب وی در این رقابتهای و کسب دو نشان طلا، صورت گرفت.

این بانوی ۳۲ ساله در ماده P2 (تپانچه بادی ۱۰ متر) و P4 (تپانچه ۵۰ متر میکس) در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال طلا شد.

جوانمردی موفق شد در مسابقات پارالمپیک توکیو (۲۰۲۰) با شکستن رکورد جهانی به مدال طلا دست یابد. 

ساره جوانمردی در سال ۱۳۹۶ با آقای دکتر علی پارسایی ازدواج کرد.

Views: 3