زندگی نامه زهرا نعمتی/ورزشکار پارا المپیکی
زندگی نامه زهرا نعمتی/ورزشکار پارا المپیکی
زهرا نعمتی ۳۶ ساله که در جوانی تکواندوکار بود، طی یک تصادف در سال ۲۰۰۳ دچار معلولیت شد و در سال ۲۰۰۹ ورزش پارا تیروکمان را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،زهرا نعمتی (زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴) عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. وی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده‌است.

رشته‌ی ورزشی‌اش از ۱۲ تا ۱۸ سالگی تکواندو بود که یک سانحه رانندگی باعث شد علاوه بر تحصیلش در رشته‌ی گیاه پزشکی در دانشگاه، تکواندو را نیز نتواند ادامه دهد. به گفته‌ی خودش تکواندو ورزشیست که بیشتر با پاها سر و کار دارد و از دست دادنشان مثل از دست دادن دست‌ها برای یک پیانیست است

این بانوی ورزشکار با کسب مدال طلای بازی های پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن در شاخه «ریکرو انفرادی» نام خود را بعنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شده است ، جاودانه کرد.

گرفتن جایزه‌ی اسپورت آکورد در سال ۱۳۹۲ برای برترین ورزشکار پاراالمپیکی، ثابت می‌کند که او زنی بسیار موفق و الهام بخش‌است و توانسته به آرزوهایش برسد. او می‌گوید:«خیلی وقت ها پیش می‌آید که انگیزه را برای ادامه از دست می‌دهم؛ به خاطر سختی‌های کار، ناملایمت‌ها، نبود امکانات و شاید بی مهری‌ها.» اما بارها نشان داده‌است که دوباره بلند شده و برای سرزمینش مدال‌های ارزشمندی کسب کرده‌است.

Views: 12