زندگی نامه رحمان عموزاد/زندگی حرفه ای و ازدواج
زندگی نامه رحمان عموزاد/زندگی حرفه ای و ازدواج
رحمان عموزاد خلیلی متولد ۲۶ تیر ۱۳۸۱ در بهشهر، دانشجوی رشته حسابداری می باشد که کشتی را از ۷ سالگی شروع کرد و در ادامه توانسته دوبنده تیم ملی را در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برتن کند، او هم اکنون با ۱۷۲ سانتی متر قد و در وزن ۶۵ کیلوگرم به روی تشک می رود و از دارندگان طلای جهانی در کشتی آزاد محسوب می شود

به گزارش پایگاه خبری شباویز،رحمان عموزاد متولد ۲۶ تیر ۱۳۸۱ در محله کشیر خیل ، خلیل شهر از توابع شهرستان بهشهر استان مازندران است، خانواده او همه کشتی گیر هستند. رحمان ۳ برادر و ۱ خواهر دارد، او از همان کودکی در ۶ سالگی ، کشتی را با راهنمایی برادرانش شروع کرد. 

فرزاد عموزاد ، برادر بزرگترش به مقام قهرمانی جوانان جهان و سوم آسیا رسیده است، برادر دوقلوی او محمد علی و دیگر برادرانش نیز در این ورزش فعالیت دارند. 

به گفته خودش الگوی او در کشتی حسن یزدانی پهلوان با اخلاق و اسطوره است. 

او با توجه به شرایط بدنی اشت در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی می گیرد و تصمیم دارد تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس در همین وزن بماند. 

به خاطر سبک کشتی تهاجمی و بی رحمانه ای که دارد و رقیبان را با امتیازهای بالا شکست می دهد به عنوان رحمان بی رحم معروف شده هاست. 

رحمان عموزاد یکی از ستاره های تیم ملی کشتی آزاد ایران به حساب می آید. توانست تا  20 سالگی ۱۰ مدال طلای جهان و المپیک را از آن خود کند. 

در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ توانست با پیروزی در برابر باجرانگ پونیا ، دارنده مدال نقره و برنز جهانی و برنز المپیک توکیو ، در رده بزرگسالان قهرمان آسیا شود. 

در مسابقات قهرمانی کشی جهان ۲۰۲۲ در مسابقه نهایی با شکست جان دیاکومیهالیس آمریکایی به قهرمانی جهان در رده بزرگسالان دست پیدا کرد. 

پیشنهاد بسیار خوبی از طرف روسیه برای پیوستن رحمان عموزاد به تیم کشتی روسیه به دست او و حسن یزدانی رسیده بود که هر دو ورزشکار ترجیح دادند در کشور خودشان به کشتی ادامه دهند. 

رحمان عموزاد سال ۱۴۰۲ در ۲۱ سالگی ازدواج کرده و زندگی متاهلی دارد

افتخارات و جوایز رحمان عموزاد

۲۰۱۸ : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان آسیا در تاشکند

۲۰۱۸ : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان جهان در زاگرب

۲۰۱۹ : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان آسیا در نورسلطان

۲۰۱۹ : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان جهان در صوفیه 

۲۰۱۹ : بهترین کشتی گیر نوجوان آزاد کار در مسابقات جهانی

۲۰۲۱ : قهرمان جهان مسابقات آزاد کشتی جوانان جهان در اوفای روسیه

۲۰۲۲ : قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان

۲۰۲۲ : قهرمانی جهان در رده بزرگسالان

Views: 14