زندگی نامه حنانه خلفی/حافظ کل قرآن کریم
زندگی نامه حنانه خلفی/حافظ کل قرآن کریم
حنانه خلفی یکی از شرکت کنندگان نوجوان برنامه محفل بود این شرکت کننده که ۱۶ سال سن دارد، در ۷ سالگی در ۹ ماه حافظ کل قرآن کریم شده و در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،حنانه خلفی حافظ کل قرآن در برنامه محفل متولد ۲۲ آبان سال ۱۳۸۵در شهرستان ازنا استان لرستان بوده که در سن ۷ سالگی کل قرآن کریم را حفظ کرده است و حالا به عنوان حافظ کل قرآن شناخته میشود. 

حافظ کل قرآن کریم در خانواده‌ای قرآنی به دنیا آمد و در کنار خواهر و برادرانی که همه آنها نیز حافظ قرآن هستند رشد پیدا کرد. ۱۵سال قبل خانواده خلفی در شهر ازنا زندگی می‌کردند و وقتی پدر به استعداد پسر و دختر بزرگش در زمینه حفظ قرآن پی‌برد به‌خاطر نبود امکانات برای پرورش این استعداد راهی تهران شد و به این ترتیب افق تازه‌ای برابر خانواده گشود.

او فرزند آخر این خانواده است و با وجود آنکه ۲۰سال با برادر و خواهرانش اختلاف سنی دارد اما در دامن مادری مهربان و پدری سختکوش و معلم، حفظ قرآن را آغاز و همه قرآن را با شماره صفحه و همچنین شماره آیه‌ها و جزء حفظ کرد.

حنانه سال ۱۳۹۳، زمانی که کودکی ۸ساله بود به‌عنوان کوچک‌ترین شرکت‌کننده در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران رتبه اول را کسب کرد. سال بعد به همراه خانواده‌اش خدمت رهبر معظم انقلاب رسید و با قرائت قرآن مورد تشویق و تفقد ایشان قرار گرفت. حنانه آن روز خوب را به خاطر دارد و می‌گوید: «وقتی که همراه پدر و مادرم خدمت رهبری رسیدیم، یکی از مسئولان من را این‌گونه معرفی کرد: «حنانه خانم حافظ کل قرآن و مهارتش زبانزد عام و خاص است.» مقام معظم رهبری خواستند صفحه ۱۴۲قرآن را بخوانم و من آن آیات را با صوت و تجوید خواندم و ایشان مدام من را با گفتن «ماشاء الله»و«تبارک‌الله» تشویق ‌می‌کردند.» دیدار صمیمانه خانواده خلفی با رهبر انقلاب منشأ خیر بوده است. در آن دیدار مادر نابغه قرآنی درباره توزیع و انتشار فایل‌های صوتی فرزندش، حنانه، از رهبر معظم انقلاب کسب اجازه می‌کند که ایشان موافقت می‌کنند و برای نخستین بار تلاوت کل قرآن با صدای یک دختر ایرانی ضبط و توزیع می‌شود.

Views: 786