زندگی نامه حسن یزدانی/قهرمان جهان+حواشی ازدواج
زندگی نامه حسن یزدانی/قهرمان جهان+حواشی ازدواج
حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی با نام کامل حسن یزدانی‌چراتی، یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران و قهرمان المپیک است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،حسن یزدانی ۷ دی ۱۳۷۳ در روستای لپوصحرا واقع در شهرستان جویبار به دنیا آمده‌است.وی سومین فرزند حسین و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد.

پدر حسن یزدانی هم در رشته کشتی فعالیت داشته است اما نه بطوری که به صورت حرفه ای کشتی را دنبال کند و کشتی سنتی کار می کرد.

محل زندگی حسن یزدانی در گیل خواران شهرستان جویبار می باشد، همچنین حسن یزدانی در رابطه با مردم شهرش اینگونه می گوید:هم شهری هایم برای قهرمانان احترام بسیاری قائل هستند و علاقه بسیاری به ورزش کشتی دارند.

حسن یزدانی یکی از شش کشتی گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات المپیک شده است. او با یک مدال طلای المپیک و یک مدال طلای جهان و یک مدال نقره جهان در رده بندی بهترین کشتی گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد

او قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم، مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم و مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ است.

یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ در نظرسنجی، از سوی مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران و در سال ۲۰۱۷ نیز از سوی فدراسیون جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان برگزیده شد.

وی حدود یک ماه پس از برگزاری رقابت‌ های کشتی قهرمانی جهان و کسب مدال نقره این رقابت‌ ها، در ۲۸ سالگی ازدواج کرد و به جرگه متاهلین پیوست.

مراسم عقدکنان حسن یزدانی در تهران برگزار شد و فقط دوستان و اقوام نزدیک در این جشن کوچک شرکت کردند تا قهرمان کشتی جهان نیز به جمع افراد متأهل اضافه شود.

Views: 25